Topp 5 under gångna året

 
 
Jag brukar ju försöka
fila ihop en årskrönika
varje år, månad för
månad.
 
I år blir det en
lightversion i form
av fem bra saker och
eller händelser.
 
Först ut är att jag
tog tag i hälsan och
motionen igen i form
av simning och 
promenader.
 
Rörelse är utan
tvekan bästa medicinen!
 
 
 
 
 
Näst på listan kommer
stugan, vi har firat påsk,
midsommar, födelsedag
och nu senast nyår där.
 
Där skapar vi minnen
för livet och njuter!
 
 
 
 
 
Det gångna året har
innehållit en hel del
 firanden, där detta foto
från Hallstaberget får
illustrera kuligheter
med nära och kära.
 
Att ta sig tid att 
umgås är aldrig fel!
 
 
 
 
 
Nu närmar vi oss
toppen, och där återfinns
vår tripp till Legoland,
och framförallt Bogges
lycka att få vara där.
 
Men även att vi gjorde
resan med min vän
och hennes familj.
 
 
 
 
 
I toppen ligger första
jaktdagen med Svea.
 
Spänningen gjorde
att vi glömt hur det
spöregnade ;-)
 
Överlag var detta en
av de bättre höstarna,
såg mycket älg och fick
skjuta en del.
 
Jag hann jaga en
del med maken.
 
Att ha med grannen 
vid ett tillfälle är också
ett kärt minne.
 
Men vet ni, detta må
vara guldkornen, det
bästa är alla fina 
vardagar där emellan
som gör att jag är
tacksam i stort för
det gångna året.
 
Jobb, vardagsliv,
läxor och aktiviteter
samt att vi fått ha 
hälsan.
 
Nu hoppas och tror
jag att 2020 blir minst
lila fint, roligt och
minnesvärt!
 
 



christin säger

Ibland blir jag så där himla glad över att det bara går att läsa så fel som jag kan göra.... Du har skrivit "illustrera kuligheter" och jag läser " illustrera knungligheter"......8-).

Och inte är det väl såå tokigt att benämna sina bästa vänner som kungligheter eller hur?
Visst finns det anledning att vara tacksam för det liv och de människor som man fyller det med. Nu har ju jag fått den möjligheten att verkligen fundera över livet och hur annars det kan bli mot vad det varit i dryga 65 år. Det är skönt med promenader där man kan filosofera fritt....
Jag såg på svt play ett program om skogen som K special har sänt med bl a Lars Lerin, ett magiskt program ca 55 minuter... Se det!

Jag hoppas att du mår bra nu efter en god sömn och att febertrollet är borta.


GRATTIS till Svea som har namnsdag i dag!

Kramar!!

2020-01-02 @ 09:31:01
Linda/Candygirl säger

Vilken bra summering. Vi har haft ett riktigt bra 2019. Någon årskrönika har jag dock inte gjort. Men vi kan då inte klaga på året som var. Nu hoppas vi att 2020 blir minst lika bra, om inte ännu bättre.

2020-01-02 @ 11:14:19
URL: http://www.candygirl.nu
Znogge säger

Då hoppas jag att även 2020 ska bli ett riktigt fint år för dig och familjen!

Kram

2020-01-02 @ 12:53:31
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Så kul att göra en återblick och se, och inte minst komma ihåg de kuligheter som livet nu bestått av... trots sjukdom å andra mindre roliga saker som tillhör vardagen.

Någon årskrönika blir det icke hos mig, dock en sammanfattning :)

kram

2020-01-02 @ 12:57:05
Johanna säger

Härliga minnen! Hoppas på ett bra 2020! <3

2020-01-02 @ 20:48:29
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Popprinsessan säger

God fortsättning!
Vilken bra topp 5! Har också börjat på min års. sammanfattning.
Härligt att du kommit igång med hälsan, det hoppas jag på under 2020.

2020-01-03 @ 08:09:07
URL: http://www.popprinsessan.se
Lena i Wales och Spanien säger

Fin återblick!

2020-01-04 @ 13:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: