Själavård

 

Igår tog jag en 
riktig vilodag och 
kurerade halsen genom
att sova och läsa böcker.
 
Idag känns det lite bättre
och jag tog en dryg halvmils
promenad med Rasmus 
Troedssons sommarprat
i lurarna.
 
Väl hemma har vi åkt
tre vändor till tippen med 
skräp efter renovering, städning
av uthus och lite annat som
samlats på hög.
 
Nu är det "bara" källaren kvar,
men jag ger mig för idag
och återgår till min bok, jag har
just börjat med Klubben som jag
hört positiva omdömen om.
 
Vila, rörelse,
rensning och bokläsning,
det är rena rama själavården det!
 
 
 
 



christin säger

Hej! Du får komma hem till mej och städa sedan!!! Skulle vara ljuvligt... Jag läser en bok av Leonora Christina Skov " Den som lever stilla". Det är länge sedan någon bok har tagit tag i mej så mycket . Fast det är ju en bok som du läser själv och jag har den hemma nu...8-)
Hans Roslings bok är också en fantastisk läsupplevelse, jag hörde hur han läste för mej i huvudet...(jag gillade den mannen mycket) Det var magiskt.

En fin kväll i Byn och inte alls så mycket brännmy som tidigare idag.

Ha det fint och njut av ledigheten!!

Svar: Det tar jag som ett boktips som jag ska läsa framöver - tack Christin!
Therese Bjärstig

2020-07-16 @ 21:20:52
Znogge säger

Bra balans i tillvaron ger bra dagar!

Kram

2020-07-17 @ 11:25:00
URL: http://gravatar.com/znogge
Lena i Wales och Spanien säger

Skönt att du känner dig bättre.
En skön dag.
Solen har kommit till Wales,hurra!
Ha en skön söndag!

2020-07-19 @ 11:28:02
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: