Statistik gör det roligare

 
 
Jag införskaffade min
Garmin i december och
har sedan dess loggat
all min träning.
 
Det är så roligt att
få svart på vitt, siffror
som visar totaler, rekord,
teknik, utveckling osv.
 
I morgon är sista
dagen som simhallen
håller öppet, så jag tog
och kikade på hur det
sett ut med simningen
sedan december.
 
Klart är att december
är den månad då jag
skrapat ihop flest meter
i bassängen - totalt
23 850 m.
 
Januari och februari
var helt ok simmånader,
då jag även gick en crawl-
kurs och drog ihop metrar.
 
Sedan blev jag krasslig
i nästan fem veckor, så
i mars är endast ett enda
pass på 1000 m loggat.
 
April var inte så mycket
att hurra för heller, men i
maj och juni har simningen
åter blivit stående inslag.
 
Totalt har jag loggat
87 277 m sedan december,
vilket gör att jag med säkerhet
kan säga att jag nog simmat
100 000 m sedan jag började
simma tidig höst i fjol!
 
Nu när simhallen stänger
i sex veckor så får jag
väl använda cykeln som
alternativ - där finns nämligen
inte så mycket statistik i
nuläget och det är alltid
sporrande att se hur
siffrorna trillar in.
 
Något annat som gör
träning roligare är mål av
diverse slag, distanser,
tider, frekvens osv.
 
Det behöver inte vara
något märkvärdigt, just
nu så tänker jag mig att
jag ska beta av några av
de leder som ingår i
"Vandra i Dorotea".
 
 
 
 
De första fem har jag
ju redan avverkat, men får
ta repriser så jag får de
koderna...
 
Jag har i flera år varit
sugen på kyrkstigen men
inte kommit mig för, men
nu kanske det blir av?!
 
 



Znogge säger

Jag tror det är bra med statistik och att man faktiskt får svart på vitt hur mycket man har rört sig. Husse skaffade sig en apple watch för ett tag sedan och registrerar allt!

Trevligt att även beta av vandringslederna.


Kram

2020-07-02 @ 11:00:53
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: