Stugan



Så var vi hemma 
igen efter ett par 
dagar i stugan.
 
Vi har installerat 
ny gasolkyl/frys och
röjt och trimmat.
 
 
 
 
Jag har även tagit
en lite längre promenad
in till byn när vi skulle
handla på lördag.
 




Nu har hjortronen
börjat mogna, gott om
bär i år, men vi har rätt 
mycket i frysen sedan
tidigare så jag får se 
om vi ids ut och 
plocka några...
 
 
 


Har ju varit lite si och
så med vädret, men 
som tur är har jag en
våtdräkt. 

Så jag har kunnat
simträna både Eroz
och mig själv!
 
Och när jag väl kom
upp ur sjön hade jag
en varm badtunna
att krypa ner i.
 
 

 
Vi har i vanlig ordning
ätit och druckit gott.
 
 
 

Och en tur med flotten
till kusinen har vi också
hunnit med!
 
 

 
 
Där var världens
finaste rottis Tyra 
på besök.
 
Jag och Bogge blev
så förtjusta i henne!
 
 

 

Mynta, smultron och
äppelträdet mår gott
vid stugan.
 
Måste nog ta och 
skörda lite av myntan...
 
 
 
 
Och så kom solen och
förgylld vår dag/kväll,
då var det bara att
passa på att vara 
ute tills den gick ner.
 
Idag blåser det och
regnar, så vi har packat
oss hem för denna 
gång.
 
Inget väder att kajaka i,
utan det är mer lämpat för
en bra film eller bok.
 
 



christin säger

Ni har också en himla fin vägskylt!

Jag har varit ute i omgångar och klippt gräset men det klumpade ihop sej då det är mycket blött..
Men det är ju fruntimmersveckan och då ska det ju regna...

Kram!

Svar: Ja det enda som varit bra med regnet är att det varit legitimt att ligga med en bok och att skippa att klippa gräset ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-07-20 @ 20:55:35
Johanna säger

Så mysigt ni haft det i stugan!

2020-07-26 @ 12:57:25
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: