#vandraidorotea x 2

 
 
Mormor och morfar
kom och hämtade barnen
på förmiddagen. De ska få
vara där ett par dagar på
lov medan jag ska agera
chaufför på sjukan för
grannen och pappan
i huset jobbar.
 
Jag målade snabbt ett andra
lager vit färg och passade
sedan på att ge mig ut och
avverka Kullebacksrundan
med kod/kontroll i slalombacken.
 
 
 
 

Men på väg hem så
passerade jag även
starten på Kyrkstigen,
så ja... då råkade jag
svänga in på den.
 
 
 
 
Stenar, rötter och blött,
ja, trail på alla sätt och vis.
 
Gick si så där att springa
då min vänstra fotled inte
gillar allt för ojämt underlag.
 
Men myggen gjorde att
jag försökte ha lite fart
i benen i alla fall...
 

 
 
Genom gammal skog,
ungskog, hyggen och så
korsar man Mörtjärnsvägen.
 

 
 
Några har gått/sprungit
före mig, men det är nog inte
en allt för trafikerad led...
 
 
 
 
Verkar bli bra med
hjortron i år!
 
 
 
 
Det var skönt att hitta
vindskyddet och koden,
myggen höll på driva
mig till vansinne.
 
Men en trevlig tur
som slutade på knappt
13k och jag är så nöjd
att jag "råkade" svänga
av istället för att ta raka
spåret hem!
 
 
 
 



åsa säger

Mycket mygg nu.
Bra gått :)
kram

2020-07-08 @ 16:55:46
Popprinsessan säger

Men oj, vilken runda!
Köpte faktisk nya löparskor igår, för terräng, för jag har blivit riktigt sugen på att prova springa - vilket jag inte gjort på flera år.

2020-07-08 @ 20:23:21
URL: http://www.popprinsessan.se/
Emma Engström säger

Måste ha varit en jättehärlig runda du var iväg på! Naturen är ju helt magisk och ger så mycket energi <3

Svar: Ja natur, skog, hav, fjäll, alla är platser där man kan hämta energi! Underbart!
Therese Bjärstig

2020-07-09 @ 12:28:59
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Znogge säger

Vilken härlig promenad bortsett från myggen då. Just nu har vi inte många men i grannhålan var det massor.

Kram

2020-07-09 @ 16:32:12
URL: http://znogge.wordpress.com
Johanna säger

Så härligt med vandring!

2020-07-26 @ 12:50:31
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: