Ängsull

 

Sedan jag var litet
barn och fick höra 
trollsagor om hur
trollmor och ungarna
plockade ängsull till
vintern för att fylla
kuddar och täcken
så tycker jag det
är så fint när den
lyser upp myrarna.
 
 
 
 
 
Som små snöbollar
lyser den upp.
 
 
 

Men oj så mycket
knott, mygg och broms.
 
Jag och Luran promenerade 
sista biten till stugan och
blev verkligen jagade 
av ohyran!
 
 
 
 
Väl i stugan satte vi
ihop bordet som 
kommit och soldivanen
för två, samt monterade
parasoll, så nästa gång
vi ger oss ut med 
flotten är det mesta 
på plats!
 
Vi konstaterade också
att vi tycks ha en 
inneboende i andholken
även i år.
 
I övrigt har det varit
en dag som ägnats till
förberedelser för att
lägga ljud på två 
presentationer som
ska ingå i Jägareförbundets 
jämställdhetsutbildning.
 
Tekniken och uppkopplingen
var dock inte med mig, 
så jag får fortsätta att
kämpa på med det 
i morgon...
 
En tur till simhallen 
har det också blivit då
jag inte pallar att träna
ute i värmen.
 
Och på tal om värme,
nu ska jag sätta mig 
framför fläkten med ett
glas rosé och njuta.
 
 



Svea säger

<3

2020-06-23 @ 21:25:23
Popprinsessan säger

Vad vackert med de små snöbollarna! Och vad fint med trollsagorna!
Hoppas ditt rosé smakade gott :-)
Kram

2020-06-23 @ 22:20:18
URL: http://www.popprinsessan.se
christin säger

Ja det är verkligen bedrövligt att knotten ska få förstöra ens utevistelse... Jag hoppas att de torkar bort snart, det räcker med mygg och brännmya..

Vid Tjärnmyra så är det himla lugnt nu så jag antar att snart har vi små grånystan i vattnet, de är så fina.

Vi hoppas att det blir lite vettigare så att vi kan njuta fullt ut av utevistelsen.

Kramar!!

Svar: Ja du, ohyra behövs väl, men nog är den irriterande, får hoppas på blåst eller så får vi sitta på flotten. Till middag blir det surströmming ute på flotten med mor och far i dag :-D Ha en fin fredag och helg <3
Therese Bjärstig

2020-06-24 @ 09:30:22
Lena i Wales och Spanien säger

Vad skönt att ni fått det varmt. Värmen kom tillbaka här igår, skönt.
Så fint vid sjön i tidigare inlägg.
Njut av sommaren!

2020-06-24 @ 12:15:47
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: