Ännu en dag

 
 
Ännu en strålande dag
kan läggas till handlingarna
som det verkar.
 
Juni har verkligen levererat
vädermässigt, hoppas bara
på lite sol i juli också då
jag har semester ;-)
 
Dock pallar jag inte värme
så bra längre, och särskilt
inte om nätterna när
man ska sova eller om
jag försöker mig på att
träna.
 
På jobbfronten så blir detta
en vecka att göra färdigt,
eller i alla fall komma så
långt som möjligt, i de
olika projekt som bör vara
klara för att jag med gott
samvete ska kunna njuta
av ledigheten.
 
Det som prioriteras är
en artikel som rör vindkraft
och så eventuellt att jag
får kika på en rapport jag
varit med och skrivit om det
är så att första författaren
redan hunnit ta semester...
 
Idag fick jag dock besked
att en artikel som jag är
medförfattare till har gått in
till en tidskrift, alltid skoj!
 
Får se hur den landar
och hur granskningen går
då det kan vara utdragna
processer ibland.
 
Nu lite mer kaffe och
invänta att resten av
familjen ska vakna till liv...
 
Är riktigt bra att få dessa
morgontimmar i stilhet och
jobba undan lite måsten.
 
Önskar er en fin tisdag!
 
 
 



Znogge säger

Juni har bjudit på fint väder här men i dag har det skett ett rejält omslag till svalare väder.
Det känns alltid bättre att gå på semester när man har fått undan det mesta.

Kram och ha en bra tisdag!

2020-06-30 @ 10:03:08
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Morning!

Du ska känna skillnaden i att vara ute denna vecka jämfört med förra veckan.... Så himla skönt att kunna vara ute och röra på sej, knepigt när man ska lära sej nya förhållningssätt...

Njut av den friska luften ute på dagens jogg!!

Svar: Ja i dag är det en frisk och härlig dag, så jag ska ta dig på orden och masa mig ut på en jogg senare, passar bra då simhallen inte har öppet i dag. Bara två dagar till man kan simma innan de stänger för sommaruppehåll... Då får jag väl nyttja Tjusjön för att rehaba ryggen - men då vill jag allt ha lite värme igen... Massa kramar!!!
Therese Bjärstig

2020-07-01 @ 07:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: