Firat

 
 
I fredags firade vi in
barnens sommarlov.
 
Både mormor och morfar
och farmor och farfar var
förbi på examensfika.
 
 
 


Och på lördagen stod
studentfirande av storkusin
Elias på dagorningen.
 
Och vilket firande sen!
 
Perfekt väder, långbord
och buffe i solen, ett eget
studentflak som vi fick
åka med på och så
fina och goda tårtor
som svägerskan
gjort.
 
Efter omständigheterna
kunde det inte bli bättre!
 
 
 
 
 
På söndag åkte vi till
stugan och Magnus gjorde
klart golvet på flotten,
medan jag solade och
barnen badade.
 
Vi stärke oss med lite
 varmkorv och så gjorde
vi sedan även räcket
på flotten - så nu är den
helt klar och färdig att
sjösättas till helgen!
 
Bara livräddningboj
och namnskylt som ska
på, men det får väl ske
vid "dopet" och invigning.
 
Väl hemma så firade
vi att flotten var klar
men pizza och ett
stort glas rosé i solen!
 
Vilken helg alltså <3
 
Men nu måndag,
Bogge sover ute i
lekstugan, för är det
sommarlov så är det...
 
Och Luran har gett order
om att få sovmorgon utan
att bli väckt, så det får
väl dra sig bäst de vill
så här första dagen på
lovet - det unnar jag dem!
 
Själv åkte jag och
simmade 1200m men
vaknade trots det inte
till liv, så nu lite kaffe
innan det är dags
för det första av
dagens möten.
 
Lika bra att köra på
i 120 denna vecka som
är lite kortare och sedan
ha ett par lite lugnare
veckor innan semestern.
 
 



znogge säger

Så mycket gott ni har njutit av i helgen för självklart så ska man fira!

Kram och ha en bra start på veckan!

2020-06-15 @ 10:20:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Vilken tur att du tränar så frekvent som du gör!!!!!
Ha, ha visst är det eländigt att det som är "sä gutt" oftast inte är så himla nyttigt för kroppen och hälsan.

Fortsatt varma kramar!!

Svar: Ha ha ja jag äääääälskar gomaten, men gillar även att vara ute och traska, och röra mig, så jag får bara se till att göra det i proportion till intagen, har fått en så fin läsplatta av Magnus, så nu är det lätt att jag prioriterar läsning i hängmattan istället ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-06-15 @ 16:14:55
Linda/Candygirl säger

En mysig tid nu.. och jag önskar verkligen det här vädret håller i sig.

När blir det kajakpremiär?

Svar: Har kajakat två ggr redan 😀 underbart!
Therese Bjärstig

2020-06-17 @ 12:18:39
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: