Handla till nästa säsong

 
 
Smått tokigt i denna värme,
men då är det läge att
fynda till nästa säsong...
 
Fryser alltid om rumpan
till jakten och då jag
springer om vintern.
 
Så underkläder i
merinoull hoppas jag
ska åtgärda det problemet!
 
"Råkade" även klicka
hem ett nytt par löpskor,
mina tidigare Sketchers
var så sköna men lite
för stora så grannen
fick ta över dem.
 
Nu testar jag en stl
mindre och en något
annan modell och hoppas
på det bästa. De var nämligen
otroligt sköna och snälla med
knäna att springa i!
 
 

 
 
Trodde det skulle kännas
i kroppen i dag efter gårdages
mil i simbassängen, men till
min glädje så känner jag 
inga krämpor alls!
 
Är så tacksam att ha
en kropp som samarbetar
för tillfället och inte gör mer
ont än vad som kan
tolereras.
 
Simningen tror jag utan
tvekan är nyckeln till att
stärka ryggen och göra
värken i och med
kotförskjutningen hanterbar!
 
 

 
 
Och på tal om tacksam,
så bjöd pappan i huset oss på
tvårätters på Doro Camp
igår - vilket var delikat!
 
 
 
 
Idag väntar en tur till
stugan där jag hoppas
få till en kajaktur.
 
Dessutom ska vi äta
surströmming för första
gången i år - perfekt
i värmen.
 
Önskar er alla en
fin fredag och trevlig helg!
 



christin säger

Önskar dej och de dina en fin helg i stugan (det går väl inte att vara någon annanstans..) och att ni slipper allt för mycket åska. Den vill jag också slippa, vi hade den på besök i gårkväll och natt och fy så elak den var. Det fräste flera gånger i köket och strömmen for... Och jag är såå glad att Moppa bor i hundhimelen nu så rädd åska som hon var.
Det räcker med knotten som finns i överflöd just nu....

Kram!!

Svar: Ja stugan är vi allt som oftast i - särskilt i år då hemester är det som gäller! Och nu kan vi ju stänga dörren då vi hissat ett hörn, vi hann dock inte riktigt klart så vi ska försöka fixa det sista och komma åter med kärringarna till helgen om vädret tillåter att vi håller på. Hoppas det är ok, annars får ni hojta så kommer jag körandes med dem tidigare - vi är iaf SÅ tacksamma att vi får låna dem så vi får stugan rak <3 KRAM
Therese Bjärstig

2020-06-26 @ 10:33:47
åsa säger

Ja fy så det åskade igår kväll/natt, glad att mina hundar inte är direkt rädda.

Skönt med en helg i lugn å ro,
att bara vara utan att känna n massa måsten å krav.

Maten ser otroligt god ut.

Din kropp verkar ju vara i bra form nu... simning är nog bästa medicinen.

Merinoull och bambukläder värmer gott.

kram

2020-06-26 @ 13:09:45
Znogge säger

Simning är mycket bra och skonsam allroundmotion för att stärka upp kroppen.
Hoppas dina nya inköp blir bra. Själv klickade jag hem en baddräkt vilket är en rejäl risk men jag chansade. Blir den helt fel kan jag i alla fall bada i den.

Kram

2020-06-27 @ 11:09:10
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: