Krydda livet

 

Igår köpte jag lite kryddor,
mynta och thaibasilika.
 
Förhoppningsvis tar jag
inte död på dem...
 
Jag ska komplettera
med en chiliplanta och
eventuellt lite oregano
och någon tålig blomma
vad det lider.
 
Gårdagens oväder blev
det inte så mycket av,
och inte heller regnet.
 
Men lite fräshare ute
är det, och mer regn
utlovas nu senare i dag
så jag passade på att
ta en morgon jogg för
att kunna bocka av
Global Running Day 2020.
 
Blev en runda runt sjön
då det är snällast för
knä och vrist som jag
känner av efter gårdagens
simning, verkar som jag
gör något knas med
 höger fot då jag simmar?
 
Oavsett, så är det redan
onsdag och vi klyver veckan.
 
Det firar jag nog med en
lunch på kåtan med M
och så ska jag försöka ta
en heldag enbart ägnat
till vindkraft.
 
 
 
 



christin säger

Hej!

Då skulle du ha varit i Byn och hört och sett åskan här!!!! Det är länge sedan vi hade ett sånt åskväder. Maffigt och otäckt och naturligtvis så for strömmen strax innan åskan slutade strax efter 21.00 och kom tillbaka 2.45 ( vattenpumpen körde igång så jag vet därför).

Så GRÖNT allt är nu efter detta regn! Härligt.

Kram!!

Svar: Ja mamma sa att den gått hårt hemma, men å andra sidan var det kanske tur då Eroz för första gången verkade reagera på mullrandet. Och så fint det blivit ute, en verklig GRÖN explosion :-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-06-03 @ 10:10:04
Lena i Wales och Spanien säger

Alltid roligt med lite örter och kryddor. Använder mycket av det jag odlar.
Småregn här i Wales idag, bra för naturen.
Ha det bra!

2020-06-03 @ 12:54:05
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Znogge säger

Det är alltid mysigt med lite kryddor och örter. Hittills har vi bara en tomatplanta men det får komma lite mer.

Kram

2020-06-03 @ 15:56:22
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Ovädret... jo det kom hit, både åska å kraftigt regnade å dessutom hagel så marken blev vit,
även idag har det renat all min vakna tid å jag tror det även regnade då jag sov.

kram

2020-06-03 @ 16:27:06
Popprinsessan säger

Har också ett gäng krukor med örter och tycker att det är så mysigt! Dock är jag ganska dålig på att använda dem i matlagning sedan.. Glömmer liksom bort dem, ha ha!

Har faktiskt tagit lite sticklingar från basilikan och det har gått jättebra.

2020-06-04 @ 10:12:24
URL: http://www.popprinsessan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: