Mellan hägg och syren

 
 
Det går fort nu.
 
Häggen är snart helt
överblommad, och det
"snöar" av dess blad ute.
 
I går kväll då jag tog
en kvällsjogg så såg jag
även att lupinerna och
mindsommarblommorna
börjat blomma.
 
Det har exploderat av
värmen, och det går
rasande fort.
 
Man hinner liksom
inte njuta av dofterna
och färgerna förrän de
är över och något
nytt tar vid...
 
Men det är väl bara att
tacka och ta emot och
försöka vila i stunden.
 
Själv ser jag emot att
tassa ut och njuta av
förmiddagskaffet på
altanen - lyx!
 
 



znogge säger

Här är mycket redan överblommat men vi ligger några veckor före er skulle jag tro. Nu är det vallmo och prästkrage som blommar här. Vackert det med och blommor som hör midsommar till.

Kram

2020-06-16 @ 14:26:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Vissa år har midsommarblomster knappt börjat blomma till midsommar å det har varit svårt att hitta blommor till midsommardukning.

Såg smultronblommor igår...

Men nog faan är det väldans mycket mygg.
Allt för mycket om Du vill veta vad jag tycker ;-)

kram

2020-06-16 @ 16:06:13
Linda/Candygirl säger

Här blev inget MELLAN igår... häggen blommade över i söndags och i måndags såg jag blommande syren.

2020-06-17 @ 12:14:17
URL: http://www.candygirl.nu
Lena i Wales och Spanine säger

Härlig explosion!
Ser rofyllt och fint ut med dina utemöbler.
Trevlig midsommar!

2020-06-17 @ 13:42:51
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: