Nationaldag

 

Vilken fin nationaldag 
så här långt!
 
Jag började dagen med 
en promenad med grannen,
och sedan frukost innan vi 
åkte mot stugan.
 
 
 
 
 
Där passade jag på
att kratta och plocka ihop
lite sedan i vintras.
 
 
 

Jag rensade även fram 
smultronen, gräslöken och
äppelträdet som i år 
klarat sig från älg och ren.
 
 
 
 
 
Det blev inget kajakande
med tanke på axeln, däremot
försökte jag bistå Magnus i 
det fortsatta arbetet 
med flotten.
 
 

 

Nu på eftermiddagen
så började det regna.
 
Vi käkade god middag 
och kan sedan med gott
samvete streama serier
som Falkenberg forever 
och Sjukt oklart.
 
Best of stora älgvandringen
och lite engelska deckare
kan det nog också bli...
 
Allt till ljudet av smattrande
regn från taket i uterummet.
 
 
 
 
 
 



Znogge säger

Vilken bra nationaldag det blev! Den flotten kommer ni att få mycket glädje av :D

Kram

2020-06-07 @ 16:29:04
URL: http://znogge.wordpress.com
Svea säger

Humor Serien var så 10 av 10 👍

2020-06-08 @ 20:55:23
Marie Svensson säger

Jag blir SÅ sugen på en stuga när jag ser dina bilder! Hemnetknarkar dagligen och drömmer om en egen brygga och kajak. Dessvärre delar inte Lennart dessa drömmar :-/ Eller kanske tur jag har en bromskloss där..? Har just nu span på en stuga i Malung som jag villhöver. Men jag får väl nöja mig med att drömma. //Marie

Svar: Stuga är såååå mysigt, gillar att resa, men får jag välja så stuga alla dagar i veckan, och sådan lyx att vara där på tjugo minuter, nu när det är soligt och varmt är det bara att dra dit och bada på vår egen lilla strand - obetalbart! Så nog tycker jag att du allt behöver en stuga i Malung ;-D Sommarkramar!
Therese Bjärstig

2020-06-09 @ 09:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: