Ombyte förnöjer

 

Följde ungarna upp
till skolan och fortsatte
sedan i det fina vädret 
rundan runt sjön.
 
Varvade promenad 
och jogg och tog av 
halvvägs runt sjön 
för att istället ta 
sikte på Kullerbacken.
 
 
 
 

Tar man den slingan
så hamnar man även
i slalombacken.
 
Då slås man som alltid
av hur vackert Dorotea
är beläget.

En lyx att bo här!
 
 
 


Tumme upp på den
här rundan som jag
ska ta fler gånger.
 
Men redan i morgon
har jag sikte på en 
annan och för mig 
helt obekant runda.
 
Ombyte förnöjer,
och trail gör att det
blir mindre fokus på
km tider och istället
mer njutbart.
 
Precis vad jag 
behöver!
 


 
 
Och på tal om att njuta,
satte mig en stund i 
slalombacken och 
njöt - innan jag i 
sakta mak sedan 
joggade hemmåt.
 
Hemma läser jag nu
utkast, artiklar och 
försöker skriva lite.
 
Har även ett möte, 
men har stuvat om 
timmar så att jag ska
kunna åka mot stugan
senare i eftermiddag
när barn och make
slutat skola och jobb.
 
Att vakna tidigt är
inte dumt, då hinner
man verkligen maxa
sådana här dagar.






christin säger

Jag har satt trädgårdslandet idag...Wow så skönt och vilken tur att det finns alvedon att börja med så att det funkar.

Så härligt att du hittar nya fina vägar att njuta av!

Kram!

Svar: Ja Alvedon är grejjor, behövde det efter att ha kånkat massor av sten till en "mur" som jag byggt vid stugan, var rädd om ryggen, så jag lyfte med ben/armar så gissa om jag hade träningsvärk?! Men så värt det! KRAM i solen <3
Therese Bjärstig

2020-06-10 @ 15:40:30
åsa säger

Dorotea är fint då man ser ner på bygden :)

Det är när man passerar Dorro det ser halvdött å trist ut... en nedläggningshotad kommun.

kram

2020-06-10 @ 16:09:03
Znogge säger

Vilken härlig runda du kom ut på och visst bor ni väldigt vackert!

Kram

2020-06-10 @ 20:39:21
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: