Stuglängtan

En bild från ifjol, nu ligger där en
stor flotte som ska sjösättas...
 
 
Nu börjar jag längta till
stugan och midsommarfirande.
 
Sill och annat är redan
inhandlat, och vi planerar
att åka dit eventuellt redan
i morgon eftermiddag.
 
Detta har varit en lite
trög vecka, känns som
om jag släckt massor av
bränder utan att få något
egentligen gjort.
 
Men idag blev i alla fall
ett policy brief klart, och
en artikel som jag är med-
författare till accepterades.
 
Alltid skönt när man
kan bocka av sådana
konkreta saker.
 
Och på tal om konkreta
saker är det nu hög tid
att klippa vår gräsmatta,
men gräsklipparen
vägrar att starta :-(
 
Jag får väl ta fram lien
istället så det inte blir
en gräsäng...
 
Eller så får jag
hävda att jag värnar den
biologiska mångfalden
med blommor, humlor, bin
och fjärilar ;-D
 
 



åsa säger

Skaffa en sån där skylt med artrik vägkant å så behöver Du icke bry Dig om gräsmattan mera :)

Vi åker troligtvis till Ström midsommarafton å hälsar på Js pappa som är sjuk, känns som vi typ måste... för tänk om han dör å vi inte träffats på grund av rädslan för corona.
Js pappa har både hjärtbekymmer å kol, nu hittade de dessutom en knöl... men törs icke operera.

Ha en fin helg, kram

2020-06-17 @ 17:57:29
Znogge säger

Då får jag hoppas att ni får en skön och avkopplande midsommarhelg i stugan!

Kram

2020-06-18 @ 09:03:29
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Ja det är viktigt med mångfalden för det går fort att ordna till för humlorna och getingen så att de blir fler och har mycket mat att välja på. Det är en fantastisk spännande värld de lever och som då jag inte alls tänkte särdeles mycket på. Tog bara för givet att de ska finnas jämt men så är det ju inte.
Jag är hemma och klipper lite gräs och vattnar i växthuset innan jag far tillbaka till sommarnöjet.

Ha en fin helg och tänk på att solen inte bara är bra!

Kramar!!

Svar: Hoppas ni njutit av helgen och att det gått bra att plåtslå, men denna värme... nu är den nästan inte roligt, fy hundan. Fläkten går för fullt och jag längtar redan efter ett kvällsdopp... KRAM!
Therese Bjärstig

2020-06-19 @ 10:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: