Syren

 

Jag har passat på
att klippa gräsmatta
och trimma medan
det är möjligt att 
vara ute.
 
Om kvällen jagar
all ohyra in en...
 
Då såg jag att syrenen
börjat blomma, och
då var jag tvungen
att ta in ett par
blommor bara för
doftens skull.
 
Annars har dagen
ägnats åt presentationer
och krångel med teknik.
 
Jag är sjukt tacksam
att jag hade en kollega
som agerade barmhärtig
samarit och pedagogisk
instruktör så att det
löste sig.
 
Sakta men säkert 
börjar jag bocka av det
som ska göras innan jag
går på semester...
 
 
 
 



Znogge säger

Det finns väl inte mycket som doftar ljuvligare än en kvist syren! Skönt att semestern närmar sig för din del.

Kram

2020-06-25 @ 10:41:41
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Såg att min vita syren börjat blomma 🥰
Så bra Du fick den hjälp Du behövde 👍
🦟 mygg å knott är ju förjäkliga, finns miljontals 😰 å nu kom brems dessutom 😞
Känns lite oroligt med denna torka och skogsbränder 🔥
Kram

2020-06-25 @ 11:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: