Bertejauregröt

 
 
Istället för blommor
fick vi som presenterade
i onsdag en påse med
fjällfrös grötblandning.
 
Så i dag kunde jag
levla upp havregrynsgröten!
 
 
 
 
Den var hm...
 
Annorlunda.
 
Hade säkert älskat den
om man varit gnagare
eller så i sitt tidigare liv.
 
Jag som är nötallergiker
får se hur jag reagerar på
fröna, ibland så kan jag
känna av solrosfrön...
 
Men den var "bitig", tror
man håller sig mätt på
den länge!
 
Funkade iaf fint som
frukost nr 2.
 
Var nämligen uppe
lite tidigare i morse för
att läsa/korra en rapport
och för att kuna sluta
lite tidigare och åka
mot stugan.
 
Ser fram emot
sol och total avkoppling.
 
Det är nog det jag
och min förkylning behöver
för att komma på banan igen.
 
Trevlig helg!
 
 



Linda/Candygirl säger

Hmmm... är inget grötfan. Men det var säkert mättande. Hoppas du får en skön helg.

2020-03-13 @ 10:38:24
URL: http://www.candygirl.nu
åsa säger

Jag reagerar oxå på vissa fröer... Du vet "fröknäcke" det är gott men kliar som faan i halsen/munnen så jag brukar avstå ;-)

Ha en riktigt skön helg, kram

2020-03-13 @ 20:49:41
Lena i Wales och Spanien säger

Gillar gröt.Äter havregryn varje dag med yoghurt och frukt.
Ha en trevlig helg!

2020-03-14 @ 11:43:34
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: