Gult är inte fult




Äntligen fredag!
 
Så skönt och
efterlängtat.
 
En helg som inte blev
riktigt så som den var 
tänkt, men bra ändå.
 
Morgonpromenad 
och lunch på kåtan 
förgyller dagen.
 
Och lagom till 
helgen börjar mina
påskliljor att slå ut.
 
 

 

Och jag machar
dem med min nya 
gula Peak tröja 💛
 
Trevlig helg!
 
 



åsa säger

För egen personlig del är gult inte nån favvofärg,
dock gillar jag tussilago, det är nog den enda gula blomma jag kan säga att jag verkligen gillar :)

Men gult hör påsken till och både Ditt blomsterarrangemang och Din tröja ser riktigt bra ut.

Hur har Ni det med Corona i Dorotea?
Pratade nyss men en av skolans rektorer å de jämför inte situationen i skolmatsalen med en sammankomst så jo yes det kan även fortsättningsvis vara närmare 75 elever som äter samtidigt + personal.

Ha en riktigt fin helg, kram

2020-03-27 @ 16:27:36
christin säger

Ha en fin helg du med och fortsätt att njuta av "vårens" ankomst... Grusvägen till Grundsjö har börjat att tina fram och på vissa ställen var det blött och ändå tycker jag inte att det var speciellt varmt idag. fåglarna sjunger och vårt älskade skatpar som bygger för fullt sedan 1,5 månad tillbaka i tallen bakom Sörens hus. De är för ljuvliga och jag tror mera på deras väderrapporter och våren kan inte vara långt bort så bråttom som de är att få allt klart.

Ha en fin helg!!

Svar: Det är mysigt när grusvägen kommer fram, dock mindre mysigt med alla hundlortar som också tinar fram, luktar inte tårta då man går runt byn... Så jag föredrar skogen där fåglarna kvittar och det doftar gott ;-P KRAM
Therese Bjärstig

2020-03-27 @ 21:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: