När det vänder

 
 
Igår hände det.
 
Det vände - jag känner
mig bättre! Fortfarande lite
snorig, hes och ont i halsen,
men med mer ork och piggare!
 
Ett konkret bevis på det
att jag tog tag i att städa,
och göra påsk här hemma.
 
Jag blev så inspirerad
av Åsas städande, och
dessutom kom fina svärmor
med tulpaner som liksom
krävde en mer städad
omgivning ;-D
 
Jag hade även flyt att
komma in på Kupan
precis då de höll på att
plocka fram påsksaker.
 
Första kunden ut, och då
ett givet läge för att fynda!
 
Ni ska få se några
gobitar senare i dag som
fick följa med mig hem :-)
 
Kan dock redan nu tipsa om
de fina fågelholkarna som
Röda Korset säljer för
ynka 50 kr.
 
De gör gott flera gånger om,
fåglarna får prima bostäder,
pengar går till något bra och
man slipper förhoppningsvis
lite av den mygg fåglarna
äter om man sätter holkarna
strategiskt runt stugan.
 
Nu ytterligare lite kaffe då
jag varit uppe sedan snett
efter fem för att läsa lite
slutsatser och slutdiskussion
som jag mailat vidare för
sista finputs av doktorand.
 
Det gör att jag har tid
och möjlighet att knata med
barnen upp till skolan och kan
passa på att ta en härlig
morgonpromenad!
 
 
 
 



znogge säger

Så härligt när man känner att det vänder. Stort grattis till fynden dessutom :D

Kram

2020-03-19 @ 08:35:12
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: