Second hand fynd i påsktider

 
 
Som jag skrev tidigare
så fyndade jag fina
påskprylar på
Kupan igår.
 
Bland annat tuppen
ni ser ovan, troligtvis
en riktig gammal sådan
då den hade en helt annan
tyngd och känsla än liknande
tuppar av nyare årsmodeller.
 
 
 
 
 
Det blev även en
höna i vitt glas där
man kan gömma
godsaker.
 
Det är inte en fullstor
ägghöna utan en
mindre variant.
 
 
 

 Bästa fyndet var nog
detta fat för ägg.
 
Vem har inte haft
problem vid jul, påsk
och midsommar då
man ska lägga upp
sina ägghalvor?!
 
Jag har hackat kål
och sallad av olika
slag för att få halvorna
att ligga stilla på fatet,
utan större framgång.
 
Jag har även testat
att packa ägghalvorna
tätt, men så snart den
första läggs på tallriken
så halkar resten runt...
 
Men nu har jag
lösningen för en
ynka guldpeng!
 
Nu kommer mina
ägghalvor med räkor,
stenbitsrom och
wasabikräm att
ligga stilla :-)
 
 
 
 
 
Ett annat charmigt fynd
för 5 kr var denna gamla
äggkopp.
 
Den kommer att nyttjas
flitigt då jag äter rätt mycket
ägg till frukost :-)
 
 
 
 
 
Här är en överblick av samtliga
påskfynd, saknas gör en
midsommarstång i porslin som
ligger kvar i sin låda.
 
Tipset är ju att fynda när
saker INTE är i säsong,
då kan man göra bra köp!
 
Det mesta ska få följa
med till stugan då vi
troligen firar Påsk där.
 
 
 



christin säger

Det var väl inte dumt....

Dina fynd är som med oss gamlingar även att vi har lite skavanker här och där så är vi väldigt charmiga..

Kram!

Svar: Ha ha gillar ditt tänk, ser alla mina skavanker som bevis på att man levt och har fått lite minnen/törnar på vägen som formar en till den man är - samma sak med prylar, vi bär alla på en historia och det får gärna synas! Hoppas du njuter av dagens uuuunderbara väder! KRAMAR och en fin helg önskar jag dig <3
Therese Bjärstig

2020-03-19 @ 14:54:46
åsa säger

Härliga fynd.
Jag hade tänkt leta rätt på min ägghöna, jag tänkte den kunde få stå framme med godis... köper jag "rätt" sort så kanske vi har godis över helgen :D
J är ju den stora godisråttan :D

kram

2020-03-19 @ 17:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: