Brusar på

En bild från ifjol, det börjar bli
dags att besöka fallet igen...
 
 
Här är veckan igång och
det brusar på i vanlig ordning,
men jag försöker strukturera
och betar av sak för sak.
 
En kul sak som dykt
upp är en förfrågan från
Formas att bedöma en
akutansökan - sådant
försöker jag prioritera
då man lär sig så mycket
av att läsa andras
ansökningar.
 
Två artiklar som blivit
accepterade bör komma
i dagarna, och en rapport
är i sluttampen.
 
Dessutom har en annan
artikel skickats in efter
flera års jobb...
 
Den akademiska världen
är sannerligen speciell.
 
Vissa saker dras i
långbänk, och andra ska
gärna vara gjorda redan
igår ;-P
 
Själv vill jag gärna kunna
bocka av och gå vidare...
 
Nu är annars fokus på
att läsa massor av texter
då jag handleder både
c-uppsatser och några
masteruppsatser.
 
Både kul och utmanande!
 
Men viktigt med avbrott
i form av bensträckare
och kaffe för att huvudet
ska vara med hela dagen.
 
 



znogge säger

Härligt när det löper på som det ska. Däremot måste man alltid unna sig en bensträckare och en kopp kaffe. Förvisso blir det te för min del men syftet och effekten är den samma!

Kram

2020-05-12 @ 13:16:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Du jobbar på och gör framsteg, det gillas :) glad när det går bra för Dig.

Vårfloden är väl inte direkt i fokus ännu då det fortfarande är rysligt mycket snö.
Tittade nyss ut genom fönstret då jag hade tänkt gå ut med Frost men då var marken vit och det yrde vita flingor hejvilt så jag stannar inne en stund.

kram

2020-05-12 @ 17:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: