Grått men mysigt

 
 
Lördag och söndag 
har inte på långa vägar 
bjudit på så fint väder
som torsdag och
fredag.
 
Men det gör inte 
så mycket, det är 
mysigt att kura inne
med tända ljus.
 
Och en fin ursäkt
att streama film och
läsa böcker.
 




I fredags blev det 
en runda i solen. 

Men jag fick inse
att de senaste skorna
jag köpte var på tok 
för stora även om de 
är de skönaste skor 
jag haft sett till
dämpning.
 
 
 
 

Som tur var passade
de grannen som nu kan
ta sköna promenader i
dem.
 
Själv ska jag beställa
nya men i en eller två
storlekar mindre...
 
Tog vilodag för knäet
igår och promenerade
bara med grannen, men
är sugen på en liten 
runda senare idag.
 
Får se om jag tar mig
ut eller om jag fastnar
inne och göder latmasken.
 
 
 

Just nu dricker jag
kaffe och fortsätter att
plöja Ute magasinet.
 
Klart är att jag måste 
hämta hem tältet från
Eldsjön, blir så sugen
på en natt ute...


 



Znogge säger

Även här blev det en väderförsämring men det är ju ändå skönt att vara ledig.
Synd på skorna men det var ju bra att de ändå kom till användning. Hoppas du hittar rätt storlek nästa gång.

Kram

2020-05-24 @ 10:21:21
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Jag köpte nya skor från Engelson som kändes hur bra som helst till dess jag typ gick för långt å fick skavsår på flera ställen... nu går jag i mina utnötta trasiga å hoppas såren ska läka.

Har Ni tänkt fjällvandra?

Är det i Ormsjö det där vattenfallet Ni besökte finns?

kram

2020-05-24 @ 17:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: