Sex veckor

 
 
Sex veckor kvar tills
det är sommarlov.
 
Tycker att den här våren
gått ovanligt fort?!
Men jag klagar inte,
jag längtar tills gatorna
är sopade, sjöarna
isfria och vägen till
stugan upptorkad
och farbar igen.
 
Längtan blev ju inte
mindre sedan jag beställde
kajaken, och i dag beställdes
även pontonerna till flotten.
 
Med tanke på situationen
så blir det ju semester på
hemmaplan i stugan,
och då tänker vi vara
ute på sjön så mycket
som det bara går :-)
 
Och för den orolige,
flytväst ingick i köpet
när jag klickade hem
kajaken - den lär nog
få göra rätt för sig
är jag rädd...
 
 



Znogge säger

Jag längtar också efter ledigheten. Trots att tiderna är som de är har våren ändå gott ovanligt fort.

Kram

2020-05-04 @ 14:46:08
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Inte för att jag brukar vara den mest aktive eller ge mig ut på vilda äventyr så måste jag erkänna att nu är jag väldans less på detta.

Jag funderar på att ta mig till Lajksjö å Wiks under veckan, typ bara för att få se nått annat än väggarna här hemma. Ifall Du inte säger att det finns bekräftade fall av covid19 i Dorotea?

kram

2020-05-04 @ 17:57:37
Svea säger

😂

2020-05-04 @ 20:16:14
Johanna säger

Ja, tiden verkligen rusar iväg! Fattar inte att det snart är sommar! Ni kommer få det så mysigt i stugan & det kommer säkert gå strålande med kajaken ska du se! Kram

Svar: Det där med kajaken kan ha varit lite väl mycket impuls, men jag hoppas att jag ska bemästra den innan sommaren är slut, jag har ju lite envishet att falla tillbaka på... Även om en kanot nog hade varit klokare.... KRAM
Therese Bjärstig

2020-05-04 @ 23:38:15
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
christin säger

Vilken tur att jag har burit ut och planterat mina tomat och chili/paprikaplantor idag då.. Magiskt skönt att vara där i hönsskitlukten när solen var framme...
Helt plötsligt så var det som att någon skakade om växthuset, ruskade om det tre gånger och jag funderar om det var ett jordskalv....

Har det fint trots att vi inte får som vi vill men vi njuter av livet ändå!! Kram!

Svar: Åh så härligt det låter, tomatplantor har jag gett upp på, men tänker testa chili i år, dock köper jag en färdig uppdriven variant ;-D Inte så gröna fingrar som du... Är riktigt gött ute i uterummet, särskilt om det blåser är det fint att sitta där och njuta av att nästan vara ute, men i lä... Ha en fin onsdag! <3
Therese Bjärstig

2020-05-05 @ 13:38:33
Linda/Candygirl säger

spännande...
ja, snart sommarlov. Galet liksom. Känns säkert ännu märkligare för sonen som sitter bara hemma och pluggar hela tiden. Faktiskt skulle han in till skolan idag, men det är första gången sen dom stängde.
Semester i lilla gula.. vi har en bokad resa innan skolan börjar. Tvivlar på att den blir av, men så långt fram är det ju ingen som vet något om... resan får ligga kvar tills dom säger att vi inte får åka. Blir billigast så!

Svar: Ja, jag hade en resa till Köpenhamn som jag lät ligga och den betalades åter, hade jag avbokat hade jag inte fått något så bäst att avvakta så som du/ni tänker göra!
Therese Bjärstig

2020-05-06 @ 12:19:23
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: