Tittat till stugan



Inget riktigt bra väder 
i helgen så det har 
inte blivit så mycket
aktiviteter som jag
tänkt mig.
 
Men en morgonpromenad
i lördags med min vän
i lurarna har det iaf blivit.
 
Snö och snöblandat
regn gör att jag bangar
fönsterputs och kikar
på film istället.
 
 
 


Vi har dock promenerat
ner till stugan för att 
kolla in om vägen 
torkat upp.
 
En riktigt stor björn
hade gått utmed vägen.
 
Väl vid stugan möttes
vi av att dess ytterdörr 
stod öppen.
 
Inget djur hade varit
in som tur var, och vi
gissar att dörren gått 
upp av sig själv när
tjälen gått ur marken.
 
I påskas kunde vi
nämligen inte få igen 
dörren men nu var det
som det skulle igen.
 
Isen på sjön är även 
på väg att riva, så jag hoppas 
kunna testa kajaken snart...
 
Men nu fortsätta att
njuta av söndag och
helg!
 
 
 



Popprinsessan säger

Men jäklar - jag hade blivit livrädd om jag sett björnspår! Hade iofs förmodligen inte fattat att det var det jag såg :-D
Skönt att allt var orört i stugan!

2020-05-19 @ 09:19:58
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: