Värmande helg



Vilken helg!
 
Trevlig fredag kväll
med grannar långt in
på småtimmarna.
 
På lördag bortbjudna
på god grillmiddag hos
andra grannar.
 
Och idag, morsdag
har jag fått sovmorgon,
kaffe på säng och frukost
ute i solen.
 
 



Luran hade även
pysslat ett hjärta 
till mig och så ett 
brev där hårfix utlovas.
 
Sedan drog vi till 
stugan. Magnus har
reglat upp flotten och
jag tog jungfrufärden
i min kajak.
 
Så otroligt roligt!
 
Och jag kom både
i och ur utan att välta.
 
Men det blev ett dopp
ändå, högst frivilligt
efter att jag och Luran
sprungit lite intervaller.
 
Kallt men uppfriskande
var det i vattnet!
 
Nu hemma igen och
om en stund ska vi 
grilla vildvinsburgare.
 
Vilken dag och
vilken helg - och det
bästa av allt är att det
fina vädret ska hålla
i sig även i morgon!
 
 
 
 



Svea säger

❤️❤️❤️

2020-05-31 @ 16:01:11
christin säger

Kul att helgen har varit minnesvärd MEN det viktiga är ju att du fixat i och ur kajaken!!!!!!

Det måste väl vara det svåra och att du sedan kan få träningsvärk i dina armar är ju en baggis...

Kram!!

Svar: Tog det rätt försiktigt så ingen träningsvärk i armarna, men nästa gång ska jag ge mig ut på en lite längre tur, var ruggit skojjitgt som tur var, var lite rädd att jag skulle ångra mitt köp eller inte behärska den. Så tur att det gick vägen! KRAM
Therese Bjärstig

2020-05-31 @ 16:49:11
Popprinsessan säger

Det låter som en helt fantastisk helg i mina öron! Men bad... det låter lite för kallt :-)

Svar: Din blogg krånglar igen för mig, kan läsa men inte kommentera :-( Trist, men jag ser fram hur du tar dig an fotoutmaningen och vilka tolkningar du gör, själv har jag för dålig fantasi för något dylikt... KRAM Ps. efter löpningen var det riktigt härligt att svalka sig, men inte sådan värme så man direkt låg och plaskade får jag erkänna ;-D Ds.
Therese Bjärstig

2020-05-31 @ 21:59:00
URL: http://www.popprinsessan.se
Johanna säger

Härlig helg! Skönt att det gick bra med kajakturen!

2020-06-07 @ 16:20:42
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: