Ensam och generationer



Att linga helt ensam i 
bubbelbadet och njuta 
medan man stirrar upp 
 i skyn är obetalbart.
 
Just ikväll molnigt och
inga stjärnor, andra kvällar
stjärnor eller rent av norrsken.
 
Men det bästa är doften
av en kall höst/vinterkväll.
 
De dom vet, de vet.

En oändlig tacksamhet 
och ro och frid sänker sig.
 
Dessutom har jag innan
språkat med min morbror,
en person som nästan är
som en äldre bror och
som jag från tid till annan
retar gallfeber på och
vice versa, men som ändå
är mig kär och som jag har 
nära mitt hjärta speciellt 
sedan mormor inte finns
hos oss och binder hop
generationerna. 

Rötter och sammanhang
är oerhört viktigt för mig,
det definierar inte vem eller
vad jag är, men ger mig
ett sammanhang och
historia som hjälper
mig att att inse att jag 
inte är ensam, utan 
bara är en pusselbit 
i mänsklighetens 
historia.
 
Det renderar ödmjukhet.
 
 
 



christin säger

Jag ler med hela munnen och magen när jag läser "att ni retar gallfeber" på varandra du och din morbror.... Jag har också haft en sån morbror och Mamma brukade säga "men att ni orkar"... Ibland for han hem "i storeter" men kom tillbaka nästa dag och vi fortsatte där vi var... Han dog 2006 och som jag saknar honom, Morbror Evert..

Så fortsätt att reta din morbror du och ni kommer alltid att trivas tillsammans nu och sedan när det är mycket svårare att träffas..

Varma kramar!!

Svar: Å så fint att du delar med dig, blir varm i magen av din Evert och er relation, och inte minst din mammas kommentar "att ni orkar" igenkänning på den :-D Hoppas du njuter av denna torsdag, kramar!
Therese Bjärstig

2020-11-25 @ 08:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: