Fredag innan 1:a adventshelgen



Sista arbetsdagen och
skoldagen för veckan.

En extra mysig sådan 
då det är fredag innan
första advent.
 
I många år har jag
som klassförälder 
varit på skolan och
fixat fika. Nu i år är
jag inte klassförälder
och situationen är 
 dessutom sån att 
klasserna endast
myser till det med
sina lärare.
 
Men juliga kläder
har tagits fram dagen
till ära för barnen!
 
Själv njuter jag av 
kaffe och tända ljus
och ska ägna dagen
till en artikel.
 
Inte ett enda möte
är inplanerat, så jag
hoppas få den klar...
 
 
 



Linda säger

Julfint på jobbet. Och hemma. Har slutat tidigt. Köpt sushi till ikväll ochkört en tabata med ungen. Nu väntar jag hem maken så drar vi sen. Ska bara klicka iväg räkningarna först.

2020-11-27 @ 15:30:22
URL: http://www.candygirl.nu
Znogge säger

I vår klass brukar klassföräldrarna julpynta och fixa men det är det naturligtvis inte tal om i år. Tack för påminnelsen! Jag har glömt att köpa ljus till adventsljusstaken så det måste fixas.

Kram och god fredag!

2020-11-27 @ 18:15:17
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Har Din dag förflutet som Du planerat?

Här blev det pizza från lokala pizzerian till middag.

Än inte nånting framplockat... men julklappar beställda, dock inte under Black Friday utan i början av veckan.
Om det blir som tänkt i morgon ska jag försöka få fram adventsljusstakar i fönstren.

kram

2020-11-27 @ 19:25:35
Popprinsessan säger

Kom till sommarhuset ikväll och här har vi tyvärr inte adventspyntat något. Vet inte om vi ska göra det heller då vi inte vet om vi kommer hit fler gånger innan jul.. Men vi har det mysigt ändå med eld i den öppna spisen, en massa tända ljus och lugnet. Och på söndag kommer jag hem till ett adventspyntat hus och då får vi tända adventsljusen :-)

Trevlig helg!

2020-11-27 @ 21:19:27
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: