Kväll

 
Äntligen kväll 🙏🏼

Fy tusan så jag ogillar
när arbetsdagen inte 
räcker till och spiller 
över på kvällen...
 
Någon enstaka gång
är det okej, men inte 
när det sker för ofta,
och speciellt inte då
man jobbat även
under helgen.
 
Så resten av veckan
kommer jag att packa 
ihop när timmen är
slagen oavsett vad
som trillar in.
 
Bara för att man jobbar
hemifrån är man inte på
sin post 24/7 och det 
får jag påminna mig 
själv och ge tusan i 
alla mail som trillar in
på helg- och kvällstid.
 
Men mest irriterad är 
jag på curlade människor 
som inte kan läsa enkla 
instruktioner eller söka
de mest grundläggande
informationen själva utan
måste fråga om allt,
precis allt 🤯
 
 
 



christin säger

Jaa så är det och det är jätteviktigt när man tänker på alla som "går in i väggen", man ska inte vara nåbar hela tiden...

Bra att du är rädd om dej!!

Kram!!

Svar: Precis, jag har en del kollegor runt om mig som bränt ljuset i båda ändarna så jag försöker verkligen att tänka till och ge mig själv andrum och återhämtning så man inte trillar dit... Man vet vad och hur man ska göra, men ändå inte alltid lätt att tillämpa. Men jag försöker iaf ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-11-24 @ 08:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: