Magåkomma och advent



Lördagen drar jag 
helst ett streck över.
 
Åkte på någon magsjuke-
liknande åkomma natten 
mot lördag och var helkass
hela gårdagen.
 
Plöjde julfilmer och låg
och vilade mellan snabba
sprintpass till klosetten.
 
Nog om det, det gav
sig och idag är jag
ok igen.
 

 


Så jag började advents
morgonen med att hämta 
upp jultallrikar, tände ljus och
givet även första adventsljuset,
satte på julmusik och kokade
gröt till frukost.
 
Barnen fick sina
adventsklappar på
temat bad.
 
Sedan blev det lite 
städ och fix då mer 
tomtar skulle fram, bland
annat nostalgitomten ovan.
 
Och dagen till ära 
blev det dopp i grytan
till lunch. 
 
 
 

Nu har jag parkerat
i soffan för att titta lite
på live sändningen 
med Susanne och
Clara när de lagar
mat och pysslar.
 
Önskar er alla en
härlig första advent!
 
 
 



christin säger

Så himla lugn advent du haft bortsett ifrån magbesvären.... En annan har efter en magisk morgonpromenad med Klinga åkt skidor och åkt skidor och skjutit prick hela dagen, det blir man svettig av!
Synd att du missade att fara ut en sväng, det var såå fint och inget blåsväder och fina färger runt omkring en...

Hoppas att vi får fortsätta att njuta i veckan.

Kramar!!

Svar: Ja det är tur att man kan åka massa skidor hemifrån, det brukar jag med roa mig med om helgerna, men ska även försöka få ut mina skidor ur boden så man kan ge sig ut när det blir lite mer snö... KRAM
Therese Bjärstig

2020-11-29 @ 17:12:32
åsa säger

Skönt det gick fort över å jag hoppas resten av familjen håller sig pigg.

Jag tycker det varit kallt idag å ändå bara runt minus 10, jag håller på att bli gammal å känslig ;-)

kram

2020-11-29 @ 21:04:38
Znogge säger

Vilken otur att du blev dålig. Hoppas i alla fall att resten av familjen klarar sig.

Kram

2020-11-30 @ 16:54:58
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: