Secondhand



Inga loppisar, och
Röda Korset håller stängt
men finns att fynda hos 
via Tradera...
 
En ok lösning i dessa
tider, men inget för mig
då jag vill botanisera runt
och inte vet på förhand
vad jag ska fynda ;-D
 
Igår gick jag och mötte
Luran efter skolan för
att få lite frisk luft.
 
På väg hem passerade
vi Tur och Retur som är
ortens secondhand, och
då det var folktomt slank
vi in för att se om det
fanns några fynd.
 
 
 
 
Luran hittade lite 
saker, men själv så 
var det inte mycket 
som jag fastnde för.
 
Endast en större
vit gran med gulddetaljer
och stjärnor fick följa med 
hem då den passade 
så bra med fjolårets 
gran som även den
fyndades på second-
hand. Blev fina i 
min lykta på bron!
 
Och nu ljög jag visst,
en stor röd ängel följde
också med hem, och den
ska få bo i vårt uterum.
 
Idag är det torsdag,
veckans tröttaste dag,
men samtigt bästa
då man vet att endast
fredagen återstår
innan helgen tar vid!
 
 
 
 



znogge säger

Ni har alltid så fina arrangemang hemma hos er!

Kram

Svar: Tack snälla för det <3
Therese Bjärstig

2020-11-26 @ 09:19:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Jättefint!!!

NU är jag klar med adventsfina fönster och utebelysning och omflyttning av blommor så att allt ryms.... Inte klokt som man håller på 8-))

Det är så härligt här i Byn därför att det är många som gör mycket fint ute och inne... Det behövs inte mera i denna mörka tid för att man ska må bra.

Kramar!!

Svar: Härligt att så många gör fint, allt som lyser upp behövs denna årstid, och även här runt gatan njuter jag av allt julfint :-D
Therese Bjärstig

2020-11-26 @ 14:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: