Stökat undan



Igår blev det en lugn
hemmadag.
 
Luran hade en vän som
sovit över, och M och Eroz
åkte till skogen en sväng.
 
Jag såg en skräckfilm
och passade sedan på
att stöka undan Halloween
och det orange i köket.
 
 
 


Lite väl tidigt att
sätta upp julgardinerna,
så det fick bli en svart/vit
gardin i väntan på tomtarna.
 
Men en liten ljusslinga
i mina hjärtan på tråd
åkte dock fram!
 

 
 
Behövs mycke lyktor
och ljusstakar nu när 
det är så mörkt och
grått ute.
 

 
 
Lite lurviga och 
värmande fällar och
plädar åkte också fram.
 
Man får mysa till det
så gott det går helt
enkelt.
 
Och på temat mys
 så blev det även bubbelx2
som avslutning på helgen.
 
Lite tända ljus, musik
och massage var inte en
dum avrundning på helgen.
 
Och när vi bubblat 
klart så fortsatte barnen
att bubbla lite till med 
grannbarnen neråt gatan.
 
 

 
 
Och veckan började
som den slutade - blöt.
 
Både med ösregn ute
och med morgonsimning
på simhallen.
 
Nu väntar en dag 
där jag äntligen hoppas
hinna få något skrivet på
en artikel som ständigt
har prioriterats bort på
grund av andra mer 
akuta saker.
 
 
 
 



znogge säger

Lite väl tidigt ja. När jag körde till jobbet i dag såg jag dock julgardiner och stjärnor i fönsterna. På dörren hängde en julkrans. Det kan väl få bli advent i alla fall!

Kram och god måndag!

2020-11-02 @ 10:14:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
znogge säger

Lite väl tidigt ja. När jag körde till jobbet i dag såg jag dock julgardiner och stjärnor i fönsterna. På dörren hängde en julkrans. Det kan väl få bli advent i alla fall!

Kram och god måndag!

2020-11-02 @ 10:14:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Såg igår en adventsjulstjärna i ett fönster :D jag sa till J att vi skulle ta fram granen ;-)
Nä inte det... jag väntar nog till advent innan jag ens tänker se över ifall ljusstakarna lyser.

Jag hoppas Du haft en fin måndag, kram

2020-11-02 @ 15:07:43
Anonym säger

Gillar Din kudde, har nån liknande själv :)
Men det var inte det jag skulle skriva utan att jag köpte en hel del olika Harry Potter grejjer (skyltar, affischer och annat) till Elin förra året som julklapp men jag kommer inte ihåg vars... det var på nätet så jag ska höra med Elin om hon minns då återkommer jag :)
kram

2020-11-02 @ 15:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: