Vintern kom igen

 
 
Det började snöa redan
i går kväll, och idag är 
allt vitt igen.
 
Vackert!
 
Tar hellre snö som 
lyser upp och bäddar
in och dämpar ljud
den här tiden på året.
 


 
 
Här hemma roade jag
mig med att slå in lite klappar
och plockade ihop ett litet
glöggbord som ska få tillskott
av lite mer godsaker närmare
helgen tänkte jag.
 
 
 
 
 
Jag är även halvvägs
med barnens fyra advents-
paket, vet vad de resterande
ska innehålla, men måste bara
få tillfälle att införskaffa det.
 
Försöker tänka att stötta
lokala handlare och inte 
bara nätshoppa även om
det kanske är klokast 
i dessa tider...
 
 



Popprinsessan säger

Förra året fick vi ingen snö alls här nere i Skåne! Tror att det snöade en enda gång, men inget som la sig. Galet! Inte för att jag längtar efter snö här nere redan, men visst är det något speciellt när allt är vitt och vackert.
Vad mysigt med dina små adventsinstallationer! Nästa vecka har jag fönsterputsning, så efter det får det åka fram lite smått och gott!
Kram

2020-11-19 @ 09:18:55
URL: http://www.popprinsessan.se
christin säger

Ja visst är det fint med snön, men den är tung och det är synd att det är så ofruset under...

Fint allt som du hittills visat här att du har gjort inför advent. MEN har du plats för alla prylar som du vill ha, du ändrar ju färg och tema varje år. Jag tycker att det är himla svårt att få någon ordning på mina prylar, fullt överallt 8-)).
Hittade 2 gamla mässingstjärnor på Tjärnmyra som vi har satt upp på bron här hemma, det blev en hit...

Kramar!!

Svar: Ja otur att det inte kom tjäle och rejäla isar före, är så orolig när Magnus är ute med hunden och det inte är isar... Men vitt och fint blir det, det gillas! Och jo, tur man har många lådor och kattvind som man kan fylla med prylar utifrån färger och tematiker, och matkällaren är inte fylld med mat utan med porslin och prylar.... Brukar ha bra ordning, men nu när Svea också är och "gräver" i lådorna har det plötsligt blivit lika rörigt som innan jag försökte sortera upp och systematisera, så det är nog ett ständigt pågående arbete helt enkelt.... KRAM!
Therese Bjärstig

2020-11-19 @ 09:38:49
Znogge säger

Visst är det fint med snö men här blir det bara tö och blask så då kan det lika gärna vara.
Vilket fint glöggbord du har gjort!

Kram

2020-11-19 @ 18:16:50
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: