Bada i oktober?

 

Vilken lördag vi fick!
 
Jag skulle ta sovmorgon 
men vaknade rätt tidigt 
och hann med en morgon
promenad innan jag begav
mig till simhallen och 
simmade lite.
 
Sedan hem och packa
ihop för att åka till stuga 
och göra vinter där.
 
 

 

Strålande sol och så
fin ute!!!
 
Svärmor, svärfar och
Sandra med små kusinerna
tittade förbi, barnen lekte,
fiskade och vi fick undan 
kajak, flotte, båtmotor och
möbler. Mitt äppelträd 
packeterades även in.
 
Och så åt vi en god 
wooklunch ute.
 
 
 

Vi eldade även upp 
badtunnan och njöt 
av att sitta där...
 
 
 
 
 
Jag testade även att
bada i oktober. Inte 
mindre än fem gånger 
doppade jag mig.
 
Börjar förstå tjusningen
med vinterbad, även om
jag vill ha badtunna eller
bastu att värma mig 
i efteråt...
 
 

 

Sedan blev det en sen
grillmiddag och Jönssonligan 
innan vi gjorde kväll och 
sov vår (troligen) sista 
kväll i stugan för 
säsongen.
 
Idag blev det att städa 
ihop det sista och sedan
åka hem.
 
Väl hemma så har vi
inte gjort många knop...
 
Långbakat en örtkryddad
fläsksida och ugnsbakat
grönsaker medan vi tog
en halvmils promenad.
 
Kanelbullar har jag inte 
bakat då bästa Martina
kom med en påse 
nybakta bullar och
så var vi även upp 
på fiket och köpte fyra 
kanelbulle semlor.
 
 En bättre helg helt
enkelt!!!
 
 
 



åsa säger

Js exfru har köpt sig en våtdräkt så hon badar fortfarande... ja hon är tuff :)
Det ser härligt ut med grill och badtunnan lär varit skön att krypa ner i efter Ditt sjödopp :)
kram

2020-10-04 @ 20:18:28
znogge säger

Vilken härlig helg ni har haft och ett bad är aldrig fel!

Kram och ha en bra start på veckan!

2020-10-05 @ 10:01:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Johanna säger

Så mysigt ni har det i stugan! Bada nu i oktober är det bästa! En kompis & jag är sugna på spa-visit. Kanske blir en tripp någonstans i slutet av november. Lär vara svinkallt i havet då, brrr!!!

Svar: Ja spa är aldrig fel, vi har nyttjat badtunnan massor, och jag hoppas vi kommer vara lika nöjda med spabadet då det är på plats och installerat :-D
Therese Bjärstig

2020-10-05 @ 20:20:26
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Linda säger

Men fy! Bada o oktober. Trist att packa ihop för vinter.... men det kommer ju en ny vår!

2020-10-05 @ 23:07:37
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: