Fredag och lördag



I fredags körde jag som
sagt mot Umeå för att delta
vid Matildas disputation.
 
Jag anlände i god tid
för att få en parkering, men
Covid medför att det var 
mindre tryck än vanligt
på parkeringarna så det
var inga problem!
 
 
 

Då jag visste att det skulle
bli många timmars sittande,
och jag redan kände av 
att ha suttit och kört bil
bestämde jag mig för
att ta en promenad
efter att jag hämtat
och lämnat böcker på
biblioteket och utfört
andra ärenden.
 
Var ju trots allt mer än
sju månader sedan jag 
var på jobbet sist...
 
 

 
 
Det var lite regntungt,
men ändå härligt ute.
 
Campusområdet är 
faktiskt ett mycket fint 
område!
 

 
 
Jag knatade på så att
jag skulle nå dagens 
stegmål innan vi båda
handledare, ordförande
och betygsnämnd möttes
för att äta en lunch innan
själva disputationen.
 
 

 
 
Kan inte annat än att
vara en mycket stolt 
handledare...
 

 
 
...för Matilda skötte 
sig med bravur!
 
En jätte bra disputation
med en Professor från
Cambridge på länk som
gjorde att det trots covid
blev ett riktigt bra samtal
omän formatet för
disputationen var lite
annorlunda.
 
Efter ett distansierat
mingel åkte jag till IKEA
och Avion för lite ärenden
och shopping.
 
På kvällen blev det sedan
middag på Köksbaren, och
oj vilken god middag.
 
Förrätten går direkt in
på topp tre vad gäller
förrätter. Dock fick jag
avvika innan efterrätten
då jag skulle köra hem
till Dorotea i regnet.
 
Jag var inte hemma 
förrän vid halvett på
natten.
 
 
 
 
Väl hemma möttes jag
av en överraskning.
 
Luran hade städat huset,
bytt gardiner och pyntat
Halloween <3


 
 
Dessutom hade hon 
bakat världens godaste
chokladmintmuffins!
 
På lördagen fick vi 
hjälp av vänner och 
grannar att fixa inför
installation av SPA-
badet.
 
Så tacksamma för
att Eva grävde, Milla
körde efter mer stenar
och inte minst för Allan
och Gustavs assistans 
med hål och ram!
 
Nu ska bara elen kopplas
så ska det väl gå att bada
vad det lider...
 
 

 
 
Dessutom hade vi 
sådant tur att vi blev 
bjudna på middag på
lördag efter vi fått
ner badet <3
 
Söndagen däremot
blev en snorig historia.
 
Och nojjig som jag är
efter att jag varit i stan
så har jag för säkerhets 
skull tagit ett Covid test
som jag nu vänta svar på.
 
Inte för att jag tror att
det är något annat än 
en "vanlig" förkylning,
men för att vara säker.
 
Egentligen skulle vi
ätit middag hos svärmor,
men då jag inväntar svar
på testet har hon varit
så gullig att lämna en
stor kastrull med 
skinggryta på 
bron <3
 
Sådant man blir
oerhört tacksam för!
 
 
 
 



christin säger

Jamen jag har väl alltid sagt att du har en jäkligt bra svärmor och mor och grannar och...... Så visst är det skönt att veta om allt det goda du har runt omkring dej...

Kramar!!

Svar: Ja man är innerligt tacksam för att det finns så många fina personer omkring en när det kniper, det är största rikedomen man kan ha! KRAM
Therese Bjärstig

2020-10-13 @ 17:39:40
Anonym säger

Vilken bra dag det blev och så roligt att disputationen gick så bra! Det är verkligen en tillgång att ha hjälpsamma personer i sin omgivning för saker och ting går mycket lättare då.

Kram

2020-10-13 @ 17:49:42
Znogge säger

Znogge och inte anonym!

2020-10-13 @ 17:50:47
URL: http://znogge.wordpress.com
Erica Nilsson säger

Älskar att du skriver bron. Mina Stockholmsvänner hävdar med bestämdhet att det endast är en väg över ett vattendrag, att det aldrig någonsin kan vara en trappa till ett hus.

Svar: Farstubro har väl alla hört talas om?! ;-D Men känner igen det där, har också bekanta som tycker det är konstigt att vi norröver säger bro...
Therese Bjärstig

2020-10-13 @ 19:39:14
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Erica Nilsson säger

Älskar att du skriver bron. Mina Stockholmsvänner hävdar med bestämdhet att det endast är en väg över ett vattendrag, att det aldrig någonsin kan vara en trappa till ett hus.

2020-10-13 @ 19:39:41
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
åsa säger

Så gulligt och duktigt av Svea som fixade så Du kom hem till ett städat kök å dessutom bakat, hon är ju världens bästa Svea <3

Covid19 gör ju oss nojjiga ;-)

kram

2020-10-13 @ 21:10:48
Linda/Candygirl säger

Klokt att ta ett test... hoppas det är inte är annat än vanligt snor.

2020-10-14 @ 15:02:59
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: