Inte klaga

 
 
 
Första riktiga snöfallet 
kom i natt...
 
Jag fick börja dagen
med att sopa bron och
skotta snö - och det lär
bli fler vändor då det ska
snöa hela dagen och
morgondagen.
 
Men jag tänker INTE 
klaga och förfasa mig 
över snön, hur jobbigt
det är osv. 
 
Det hinner jag göra 
senare då vintern är 
låååååång.
 
Istället så får jag 
se det som ett hemma-
gym att skotta snö, och
så blir det ljust och fint
och lite adventsmysigt
av snön.
 
Men jag erkänner att
jag redan nu får börja
leva på ljuva sommar
minnen, kajakfärder,
ljusa sommarnätter,
vandringar osv.
 
Var sak har dock sin 
tid, och varje årstid 
sin tjusning.
 
Kanske kan det bli
en snölykta med ungarna
ikväll, eller en snöängel?
 
 
 



znogge säger

Då lär du få massor med gratismotion under vinterhalvåret. Kanske inte helt fel ;-)

Kram

2020-10-21 @ 08:46:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Det är ju tur att man vet att det inte lönch att klaga för annars så skulle jag göra det.....8-)).

Jag var ute i morse och röjde lite och det var ca 1,5 dm och blötare snö allt eftersom....inte kul alls. Så nu tar Bengt resten med traktor och vi lär ha lika mycket i morgon....

Men ljusare blir det i alla fall, alltid något..

Kram!!

Svar: Nej det lönar sig ju inte, och jag blir nog ändå som ett barn när första snön kommer, men sedan när man skottar och fryser så förbannar man den och önskar att det vore en härlig vårvinter istället så man kunde promenera på skoterspår, sola och fiska... Ha en fin torsdag och vila igen dig innan det blir dags för nästa vända med skyffeln <3 KRAM
Therese Bjärstig

2020-10-21 @ 14:28:07
Lena i Wales och Spanien säger

Snö redan, oj,oj. Känns tidigt, men det kanske det inte är. Skottning ger i alla fall bra motion.
Sköt om dig!

2020-10-21 @ 14:29:57
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: