Leta pumpor

 
 
 
Nu börjar det bli dags
att leta efter pumpor och 
spöken i gömmorna...
 
Luran har ju både arv
och miljö att brås på 
då det gäller förtjusning
i högtider av olika slag,
så hon har som sagt 
redan fixat sitt rum.
 
Hon var även så snäll
att hon kröp in på katt-
vinden och hämtade
den numera rätt stora
lådan med Halloweenprylar.
 
Så till helgen får vi nog 
till att göra Halloween 
här hemma, eller i alla
fall på Bogges rum,
uterummet och
på bron :-)
 
Då jag ska till Umeå
på fredag hoppas jag 
även hinna med IKEA
och se om det där finns
något både inför Halloween
och inte minst inför advent-
och juletid.
 
Nu vänta en fullmatad
förmiddag med möte,
på möte, på möte...
 
 



znogge säger

Halloween passerar ganska så obemärkt hos oss men jag kan tänka mig att det är något som tilltalar barn och ungdomar.

Kram

2020-10-07 @ 08:25:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lena i Wales och Spanien säger

Jag älskar firande av högtider, jul, födelsedagar m m, men har aldrig haft Halloween som tradition.
Så här blir det nog inget pyntat.
Jag skulle också vilja komma till IKEA, men det får jag inte. Vi får inte åka in i ett annat grevskap, så det lär inte bli av för min del.
Ha det bra!

2020-10-07 @ 13:24:12
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
åsa säger

Har inte varit till Umeå/IKEA sedan januari 2018 så det känns som det borde vara dax för ett besök snart :) men just nu så väntar jag och nöjer mig med Lycksele minst en gång i veckan ;-)

Halloween känns som det gick typ över nu med covid19,
men vi får väl se vad Elin vill...

kram

2020-10-07 @ 16:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: