På stubben

 
 
Jag brukar alltid göra
nått litet höstarrangemang
på stubben.
 
Nått år blev det enkelt
med granris och belysning
i en zinkhink.
 
 
 
 
Ett annat år blev det
en korg fylld med mossa
ris, svampar, kottar, bär m.m.
och belysning i en gammal
rostig bärplockare.
 
I år har jag dock inte
fått tummen ur (först i
helgen plockade vi ner
studsmattan, och zink-
baljan med kryddor står
fortfarande framme...).
 
Och med tanke på
väderleksutsikterna för
onsdag och torsdag
då massor av snö
utlovas så känns det
som om stubben ändå
snart är täckt av snö.
 
Jag får satsa på att
göra lite mysigt på
brokvisten istället.
 
 
 
 



christin säger

Morning!

Jag röstar på bärplockaren!! Den installationen är verkligen något extra....
-7,2 har jag nu på morgonen undrar hur kallt det är hos dina föräldrar.... Och jag som är så frusen nu för tiden och får nagelbiten när det är runt 0-an... Lite gruvsamt, men skam den som ger sej...

Kramar!!

Svar: Idag är det inte kallt, men oj så mycket snö det kommit, har redan fått testa armmusklerna en vända, och fler lär det bli. Måste ta fram stora snöstyret tror jag allt... Ha det fint i snöyran! KRAM
Therese Bjärstig

2020-10-20 @ 08:17:43
znogge säger

Så fina arrangemang som ni har haft. Ger liksom lite känsla av jul...

Kram

2020-10-20 @ 13:52:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Jo men yes det blev pumpagryta och det var gott.

Vet inte varför men det känns som om hösten gott väldans snabbt i år.

kram

2020-10-20 @ 14:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: