Tända



I morgon ska vi knata
ner till kyrkogården 
och tända ljus för
dem vi mist.
 
Men redan ikväll 
tänder jag ett ljus för
mormor då jag inte
kommer mig till 
hennes grav i helgen.
 
 
 

Många minnen gör
att sorgen blir lättare
att bära, åren må gå
men de som somnar
in lämnar ett tomrum
som aldrig kan fyllas.
 
Tack för allt ❤️

 
 



christin säger

Ja så är det, tiden läker inte alla sår.
Idag är det 56 år sedan min Far dog och längtan efter honom finns alltid.
Jag har en lykta på en stubbe utanför bron som jag har tänt ifrån 1/10 för alla som jag älskar och är döda, det känns bra.

Kram!

Svar: Ja så sant Christin, och fint att du tänder redan från första oktober. Alla ljus behövs nu... Massa kramar!
Therese Bjärstig

2020-10-30 @ 20:23:17
Johanna säger

Min mormor är också inramad i en exakt likadan ram & sånt gammalt foto! <3

Svar: Tycker gamla foton är så vackra <3 Fint och kärt minne för mig!
Therese Bjärstig

2020-11-02 @ 08:37:43
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: