Målsnöret

 
 
Nu är målsnöret nära,
fredag och sedan en
veckas skön och välbehövlig
semester då jag ska ladda 
batterierna ute i skogen.
 
Idag började jag med
att följa barnen upp till
skolan och sedan en 
runda kring sjön i 
makligt tempo.
 
Vågar inte utmana
ödet genom att springa
eller träna hårt då jag 
känner att det lurar nått
i kroppen, vilket även 
syns på vilopulsen...
 
Tänker INTE vara sjuk
i år på semestern/älgjakten.
 



Och på tal om älgjakt,
maken och Eroz har ju varit
ute denna veckan.
 
Några älgar har Eros 
haft korn på, men tyvärr har
de inte velat stå för honom.
 
Och så hittade de ett lite
annorlunda fällhorn, ser ni 
skotthålet igenom skoveln?
 
Nu ska jag kavla upp
ärmarna, beta av mail och
lite planering/administration
av höstens undervisning 
innan jag med gott samvete
loggar ut.
 
 
 



znogge säger

Då hoppas jag att du får vara frisk under den här älgjakten och att inga nya baciller dyker upp.

Kram och god fredag!

2020-09-11 @ 11:37:29
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: