Morgon i huset



Så var det fredsgsmorgon
här på Sockenvägen.
 
Efterlängtat och en av
veckodagarnas bästa 
mornar.
 
Pappan i huset och
Eroz har begett sig till
skogen, ungarna bråkar
över frukosten och jag 
tog min kaffekopp
och gick för att slippa
höra dem kivas.
 
Trots det en bra morgon 
då helgen väntar.
 
Ser fram emot att sova,
vila och just inte göra 
nått vettigt alls annat 
än att ta reda på mer
älgkött.
 
Men först en promenad
till jobbet och sedan 
fortsatt vindkonferens
fram till lunch.
 



Znogge säger

Visst är det något speciellt med fredagsmorgnar!

Kram

2020-09-25 @ 15:52:18
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Önskar dig och dina arvingar en fin helg!!

Svar: <3 Hoppas du med njutit av en underbar helg!
Therese Bjärstig

2020-09-25 @ 17:48:28
Lena i Wales och Spanien säger

Det låter skönt och hoppas du får en trevlig helg!

2020-09-26 @ 11:30:10
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Johanna säger

Såg också fram emot att få sova. Linus väckte mig 4:30 i lördags & sen lite i 6. Jag hann knappt somna om. Och idag ville han upp 5:30. Visst, han går själv upp, men jag kan inte somna om. Lite seg idag! :P Vi har shoppat lite smått på Väla (köpcentrum i Helsingborg), monterat våningssäng hos mormor'n, tvättat & grejat hemma & snart ska Leija på barnkalas. Hoppas ni haft en bra helg! Kram

Svar: Ha ha jag relaterar till det mer än väl, då mina små var synnerligen morgonpigga, slitigt som attans, men det gick. Och om det är en tröst så fick jag väcka dem vid nio i morse för frukost (studiedag i dag så de är lediga från skolan). Så tids nog. Låter som ni haft en mysig fixarhelg, här hade vi också det. KRAMAR
Therese Bjärstig

2020-09-27 @ 10:51:42
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: