Morgonpromenad

 
 
I morse "gick jag till jobbet"
i samband med att ungarna
begav sig till skolan.
 
En fin höstmorgon, det
gäller att passa på att
njuta av de fina färgerna
de dagar inte regnet
öser ner...
 



Även skönt för kroppen
att "reka" till sig innan en
dag framför datorn.
 
Jag har varit ovanligt
bra i ryggen, men har
nu känningar igen så
jag får inte fuska med
simning och träning...
 
 

 
 
Ha sagt det förr
och säger det igen,
Dorotea är verkligen
fint beläget!
 
 

 
 
Var glad att jag letat
fram mössan, för det
är allt kyligt i luften.
 
Men med rätt kläder
är det bara härligt ute!
 
 

 


Väl hemma har det blivit
kaffe och lite arbete med
ett bokkapitel som min
kollega dragit största
lasset att få klart.
 
Det ska in i dag till
statsvetenskapliga förbundets
årliga konferens, där vi hoppas
på konstruktiva kommentarer
som vi kan inarbeta innan kapitlet
går iväg till förlaget senare
i höst.
 
Och idag är det onsdag,
och vi klyver veckan.
 
Det får nog firas med
en god lunch på Kåtan!
 
 



Lena i Wales och Spanien säger

Vackert och höstlikt, njut!

2020-09-23 @ 11:38:48
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Johanna säger

Älskar höstens alla vackra färger! <3

Svar: Ja det är så sjuk fint ute, färgerna framförallt, men jag älskar dimman också som sveper in och gör allt så magiskt och trollskt denna tid på året <3
Therese Bjärstig

2020-09-27 @ 11:12:04
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: