När Eroz gör allt rätt

 

Idag skulle jag inte 
till skogen, utan röja
här hemma...
 
Åkte på återvinningen,
klippte gräs, städade 
hundburet och vek tvätt,
samt åkte och handlade.
 
Skulle just slå mig
ner i soffan och njuta 
av en slapp söndag,
men icket.
 
Till vår lycka har Eroz
jobbat jätte bra idag 
och fick älgen att stå 
redan vid upptag, 
sedan gångstånd och
fast stånd igen.
 
Allt så som man vill
att det ska vara, och 
Magnus sköt en oxe
för honom på stånd.
 
Så bara för mig att
koppla släpvagn och
åka ut i skogen för
att ta fram och flå
älgen.
 
Den lugna söndagen 
blev alltså ändå en 
dag i skogen med
jaktliga inslag.
 
Nu surrar en maskin
med lite blodiga kläder
och jag ska äntligen 
lägga mig i soffan.
 
Bättre sent än aldrig,
och vilken toppen söndag 
det blev ändå ❤️
 
 
 



åsa säger

Hejja vilken toppenvovve <3 Bra jobbat Eroz.
kram

2020-09-21 @ 07:54:50
znogge säger

Bra jobbat av Eroz!

Kram och ha en bra start på veckan!

2020-09-21 @ 11:40:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Marie Svensson säger

En sån underbar känsla när allt klaffar! :-) //Marie

Svar: Ja det var verkligen toppen!!! Och Magnus vidarebefordrade din fråga, jag skulle rekommendera Hotell björken (patienthotellet som ligger perfekt i anslutning till universitetet). Vandrarhem har jag dålig koll på måste jag erkänna...
Therese Bjärstig

2020-09-21 @ 15:56:34
Marie Svensson säger

Det ska jag kolla upp.. Nu gäller det bara att övertala cheferna om att jag behöver göra detta på arbetstid. Bra att det var på halvfart/distans i Umeå. Det skulle nog funka? :-) //Marie

Svar: Det tror jag definitivt att du fixar, och så be att få iaf lite tid/utrymme att göra på arbetstid - vore ju toppen skoj om jag råkade vara i Umeå samtidigt som du så vi kunde ta en kaffe dessutom! :-)
Therese Bjärstig

2020-09-22 @ 09:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: