Sommarens träning



1:a september och 
officiellt höst.
 
Passar på att blicka 
tillbaka och inser att 
jag fått till rätt bra
variation på träningen
under sommarmånaderna.
 
Mycket simning i juni,
då jag även simmade 
10 100m bröstsim i 
ett svep. 

Löpning har det 
också blivit, inte så
fort och inte så lång
alla gånger, men milen
har sprungits några 
gånger i alla fall.
 
Vadrat har jag också
gjort, både själv och 
med sällskap.
 
Cykeln har jag däremot
inte nyttjat allt för frekvent,
men några turer blev det.
 
Kajaken har nyttjats fina
och vindstilla dagar, och
lite simning i öppet
vatten blev det också.
 
Kroppen håller ihop
och jag tror variationen
i träningen bidrar till det,
och kanske framförallt
den skonsamma 
simningen.
 
Löpningen blir nu
extra rolig och något
jag kan "unna" mig 
då och då.
 
Något riktigt mål finns
inte, annat än att på 
sikt ta mig upp i lila
fältet för Vo2 Max...
 
Samt något lite längre
löppass utmed någon
grusväg framöver.
 
Den 23 september har
jag simmat i ett år, och
det vore fin att då kunna
bocka av 100 000m.
 
I nuläget har jag 97 192m
så det är görligt, särskilt som
jag faktiskt bara loggat simning
med min klocka sedan
i december och i praktiken
med råge nått det målet då
jag simmade mycket i oktober
och november utan loggning.
 
Under hösten och
vintern hoppas jag även
på att våga mig på lite
styrketräning...
 
Det jag är mest nöjd
över är faktiskt att jag
håller i och GÖR något,
att jag har integrerat
rörelse som något
naturligt i mitt liv igen!
 
 
 
 



Linda/Candygirl säger

Vilken härlig variation. Du är så duktig med ditt simmande. Jag simmar så galet långsamt så jag skulle få avsätta ett halvt liv för att komma så långt som du . Men jag är seg - så jag överlever nog om jag hamnar i plurret av misstag. Min jogging blev obefintligt. Först smällde vaden redan i början på semestern. Och sen stukade jag foten i slutet. Haha.. Men promenerat har i gjort. massor. Och jättemycket Tabata - mest med styrka. Roligast var att jag fick mig med både make och barn på dessa. Sitter faktiskt och funderer på om jag ska prova en jogg nu i eftermiddag. Håller foten för en sexa skog?

2020-09-01 @ 12:30:19
URL: http://www.candygirl.nu
znogge säger

Vilken härlig variation och kul att kunna blanda aktiviteterna. Jag önskar att jag kunde börja simma igen men mitt schema tillåter inte det.

Kram

2020-09-01 @ 13:04:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Klart att du ska testa styrketräningen, den är också kul och det är en magisk känsla att orka mera att få kontroll på övningar och kroppen....
Jag hoppas att det blir lite förändringar med min kropp också så att jag kan testa ifall att det funkar igen för mej.....

Bra jobbat!!

Svar: Håller tummarna att du med ska kunna köra igång <3
Therese Bjärstig

2020-09-01 @ 15:09:15
åsa säger

Så jäkla bra Du är, en ren förebild... Du visar dessutom Dina barn att Du mår bättre av träning vilket måste peppa även dem till rörelse.

kram

2020-09-01 @ 15:38:37
Emma Engström säger

Vad roligt att ha paddlat kajak, det är faktiskt något jag själv skulle vilja testa på! :D

Svar: Tycker definitivt du ska testa, rogivande samtidigt som det är fin träning och ett bra sätt att ta sig ut i naturen!
Therese Bjärstig

2020-09-01 @ 17:08:51
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: