Svamp



Begav mig en snabbis
till skogen för att leta
svamp...
 
 
 
 
Och nog fanns det
svamp, men inte de
jag var ute efter.
 



Hittade massor av
roliga svampar, och
en som luktade citrus.
 

 

Men trattisar hittade jag 
inte några alls...
 
 

 
 
Med mig hem fick
jag endast några 
taggisar.
 
 
 

Och på temat svamp
så blev det även 
höst på bron.
 
 
 

Är en mysig tid 
som väntar nu.
 
 
 
 
Det är dock lite 
tidigt än för trattisar,
så jag gissar att det 
blir bättre lycka 
nästa gång jag 
ger mig ut.
 
 



åsa säger

Var ju ute häromkvällen å fotade svamp å fann en ugnspannkaka-svamp och en hamburgerbröd-svamp :D
Jag har ju noll koll på vad som är ätligt eller giftigt så jag håller mig till svamp som säljs i butik :)

Höstfint hos Dig.

kram

2020-09-02 @ 16:47:32
christin säger

Tror nog att det är för torrt ute i skogen, det har varit lite svamp hela hösten, åtminstone i Byn.
Men det har ju tid att komma mer, synd bara att björnen inte blir mindre i antal när det är torrt i markerna....

Kraam!

Svar: ha ha det hade varit något om man sagt att näe, i år är det på tok för torrt, alla björnar har torkat bort! Jag gick i berget där jag brukar plocka och där var det dock rätt fuktigt upplevde jag, och mängder av svamp, bara att det är lite tidigt för trattisarna, vanligen brukar jag ju plocka mellan jakterna... KRAM
Therese Bjärstig

2020-09-03 @ 09:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: