En mugg vår



Fy, vilket busväder
det varit idag med snö
och regn. Saknar redan
solen och värmen!
 
Försökte hjälpa våren
på väg med jordgubbar
i frukost filen och sedan
inhandlade jag en liten
vårblomma som hamnade
i en mugg på bordet.
 
Redan onsdag och
veckan har rasslat på fort
- idag har handledning 
och rapportskrivande
stått på dagordningen.
 
I morgon är det tråk- och
trött torsdag (som Christin
noterat inte min favorit dag).
 
Men, jag jobbar på att
förgylla torsdagarna så
att de ska bli bättre...
 
Så vi får se hur det
går med det i morgon!
 



Znogge säger

Vi får göra vad vi kan för även här har våren fått ett bakslag. Så fint med blomman i muggen.

Kram

2021-04-21 @ 19:51:01
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Jamen jag tycker nog att du ska ändra taktiken där, den med torsdagar... Tycker att du har ryckt upp dej och att det är roligare torsdagar nu...

Svar: Jag försöööööker ju... ;-) Och jo, med rätt inställning så går det... KRAMAR!!!
Therese Bjärstig

2021-04-21 @ 20:26:14
Popprinsessan säger

Mums med jordgubbar! Här har vi haft några superfina dagar, med 18 grader, sol och blommor på körsbärsträd och annat! Men så idag visade sig aprilvädret: sol, vind, regn, hagel, blixtar och dunder... Ja, vad säger man? :-) Längtar tillbaka till helgen!

2021-04-21 @ 21:57:07
URL: http://www.popprinsessan.se
Anonym säger

Så fin bild!
Vad tråkigt med väderbakslag, men tyvärr kanske inte så ovanligt.
Idag är inte torsdag, det är dagen innan fredag idag. Känns mycket bättre så!
Sköt om dig!

2021-04-22 @ 10:21:25
Lena i Wales och Spanien säger

Förlåt, det är jag som är anonym ovan. Glömde fylla i namnet!

2021-04-22 @ 10:22:16
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: