Glad Påsk!



Stig fattas i år, men
traditionen med gäddfiske 
håller i sig och påsken 
är därmed så som 
den ska vara...
 
 

 
 
Hade dock gärna haft
lite mindre blåsigt och
mer sol, men det är väl
bara att gilla läget.
 
Igår blev det kolbullar
ute till lunch.
 
Och på kvällen bad i
badtunnan för alla utom
mig, jag föredrog tofflor
och värmen under 
täcket i soffan.
 
Gäller att elda på
i lilla vedspisen för att
ha någon värme i
stugan...
 
 
 

Idag har vi haft äggjakt
och där fanns triss
som påskharen levererat.
 
Inga storvinster tyvärr,
men jag och Bogge 
skrapade iaf fram 30 kr
var på våra lotter.
 
Nu klurar jag på en
promenad på isen,
eller så fortsätter jag
och myser i stugan
med en pod eller
en bok...
 
Men först mer kaffe!
 
 
 



Lena i Wales och Spanien säger

Gäddfiske, så länge sedan jag fiskade, men gjorde det mycket i min ungdom.
Lag mat ute är speciellt, smakar ännu bättre än vanligt.

2021-04-05 @ 11:00:41
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: