Första dagen

 

Igår kom grannen över
med nybakat bullar, så goda!
 
Kaffe och bullar gjorde att
det inte alls var så farligt att
dra igång och jobba efter
semestern.
 
Dagen försvann i ett
nafs och jag har hunnit att
beta av alla mail, konstruerat
en tentamen och börjat läsa
och rangordna ansökningar 
till en doktorandtjänst.
 
På lunchen unnade jag mig
även en stund i spa-badet 
med Luran för att få upp 
värmen i kroppen.
 
Grått och duggregn, men
nu till kvällen visar sig solen
så jag ska försöka masa
mig ut...
 
 
 
 
 
 



znogge säger

Så skönt att ha första arbetsdagen avklarad. En god fika är verkligen aldrig fel.

Kram

2021-08-09 @ 21:15:40
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Go fika är ju aldrig fel.
kram

2021-08-10 @ 20:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: