Grodor



I vanliga fall brukar 
det vara mygg som ställer
till det på motionsrundorna.
 
Men inte ikväll.
 
Ikväll var det istället mängder 
av tumnagelstora grodor 
som hoppade på grusvägen.
 
Vart man än tittade och
satte ner fötterna var det
mängder av grodor.
 
Det luriga var att vissa var
grå/svarta, andra bruna och
vissa roströda, allt efter som
underlaget på vägen skiftade!
 
 

 

Så det blev promenad
för att inte kliva ihjäl dem,
och endast lite jogg på
asfalten hem.
 
Annars en till produktiv
dag på arbetsfronten.
 
Tyvär lite krock i schemat
som gör att jag missar
miljögruppens möte på plats
i Umeå nästa vecka med
 avtackning av min tidigare
handledare och numera 
uppskattad kollega som
tar pension.
 
Men det tar vi igen i oktober!
 
Även en avslutning på
Öster Malma tillsammans med
projektgruppen från Svenska
Jägareförbundet i mitten av
september fick jag avböja, men
så glad att jag fick inbjudan,
och hoppas på framtida 
samarbete.
 
Nu tidig kväll och lite 
bokläsning.
 
I morgon ny dag och nya tag!
 
 
 
 



christin säger

Du provade inte att pussa dom för att se ifall att det var någon prins i gruset? Jag har heller inte provat det, vi har väl de prinsar vi ska ha. Men det ser ut som att de uppskattar att det blir blött, de är överallt vissa dagar. Kan du något om grodor? Vart är de på väg..tycker att de bara irrar omkring på vägen och jag tar upp dom och slänger iväg dom så att de inte ska bli överkörda..
Ha en fin lillördag!!

Svar: Ha ha näe, pussandet stod jag över, är rädd att jag fortsatt om det fungerat på en, för ett helt harem av prinsar som passat upp en hade kanske inte varit dumt ;-D Tänkte samma som dig, vart är de på väg?! Gissar att de letar mat och sprider ut sig efter att de växt på sig lite och lämnat gölarna. Ha nu en fortsatt fin vecka! <3
Therese Bjärstig

2021-08-11 @ 06:58:50
Lena i Wales och Spanien säger

Små grodorna, små grodorna, är lustiga att se....
Konstigt med massor av små grodor. Tror aldrig jag råkat på det.
Synd att du fick säja nej till Öster Malma, kanske det går fler tåg.
Ha det bra1

2021-08-11 @ 11:32:57
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
åsa säger

Såg min första minigroda för i år när jag var hos Carina i Huvsjön, här hemma har jag bara sett paddor.
Trist Du missar kuligheter och spännande samarbete.
kram

Svar: Ja jag missar dessa, men till förmån för andra roliga saker så det är inget problem :-)
Therese Bjärstig

2021-08-11 @ 15:03:53
znogge säger

Nej, trampa på grodor vill man inte göra. Här har vi massor med olika grodor och paddor och på försommaren för de ett hiskeligt liv!

Kram

2021-08-11 @ 21:59:35
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda säger

Inte en enda jogg på hela sommaren. Och bara en tabata. Men däremot minst 7 km prommis o. Dagen. Alla tre tillsammans. Vissa dagar, som i går, blev det ingen. Men andra dagar nliblir det istället två. Joggingen får plats när vi är på jobb och skola och slutar olika tider. Och tabatan får återkomma när vädret inte lockar till utevistelse

2021-08-13 @ 11:01:51
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: