Orange

 

Var inställd på sovmorgon,
men vaknade tidigt.
 
Så när M och Eroz drog
till skogen så passade jag
på att städa och göra
höst i vardagsrummet.
 
 
 
 
Fram med nya gardiner,
kuddar och lampskärmar 
så att det blir varmt och
ombonat nu till hösten.
 
 
 
 
Massor med lyktor och
ljus åkte också fram, 
för nu börjar det vara
mörkt om kvällarna.
 
 
 
 
Liksom alla mina kottar.
 
Som barn samlade jag 
på stenar, som vuxen 
verkar det ha övergått
till kottar....
 
Har plockat som rese-
minnen från olika platser
i Europa.
 
 
 
 
Och på tal om att 
plocka, så har jag fått 
lov att plocka rönnnbär
hos grannarna.
 
Några hamnade i en
kanna som dekoration,
men resten ska torkas
till Pricken så han har 
till vintern.
 
 



Znogge säger

Så fint det blev. Här är det samma gardiner året om och de är vita. Däremot så skulle jag behöva tvätta dem så det blir ett kommande projekt för min del.

Kram och god lördag!

2021-08-21 @ 13:46:26
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Äter kaniner rönnbär?
Så fint det blev hos Dig... orange är en färg jag nog aldrig använder.
Jagar M björn... hur har det gått?
kram

2021-08-22 @ 21:25:41
åsa säger

Äter kaniner rönnbär?
Så fint det blev hos Dig... orange är en färg jag nog aldrig använder.
Jagar M björn... hur har det gått?
kram

2021-08-22 @ 21:26:08
Linda/Candygirl säger

Så fint. Har inte alls börjat fundera på sånt. måste putsa fönster först.
Rönnbär törs jag inte ta in. Har fått bananflugor både hemma och på jobbet när vi tagit in dom bären. Blä.

2021-08-24 @ 06:47:59
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: