Sista turen för säsongen

 

Igår åkte vi till stugan
för att vintersäkra flotten
och ta in kajaken för säsongen.
 
Men då det endast var
en lätt krusning på sjön 
och en strålande dag så
bestämde jag mig för
att ta en sista tur.
 

 
 
Vilket jag verkligen 
inte ångrar!
 
Årets utan tvekan 
ljuvligaste och vackraste 
tur blev det.
 

 
 
Som jag njöt.
 



Paddlade tills jag 
kom till en damm som
bävrarna  byggt.
 
Den var dock raserad
i mitten så med lite trix
tog jag mig över 
med kajaken.
 
 
 


Fortsatte att paddla,
men stötte snart på en
trädstock som låg tvärs
över och hindrade vidare
framfart :-(
 
Vågade inte se om jag
skulle ta mig över, då
jag inte ville kantra.
 
Nästa år återvänder 
jag med en såg!
 
 


Njöt och tog det 
piano på hemvägen 
för att verkligen insupa
allt det vackra, lugnet
och den härliga dagen.
 
Massor av bävergnag,
gångar, hyddor och
bevis på att det finns 
många bävrar 🦫 
 
 
 
 
Nästan för fort var jag
så ute vid mynningen igen
som ligger väl dold i vassen
för den som inte vet var
bäcken ligger...
 

 

Och jag fick paddla hem till
stugan på en spegelblank
sjö - vilken lycka och
ödmjukhet över dagens
fina tur jag kände då.
 
Sedan lite kapning av
ved och stapling av 
vedklabbar innan vi
grillade på burgare till
lunch som vi njöt av ute
innan vi åkte hemmåt.
 
Idag hoppas jag på
en tur till skogen...
 
 
 



Znogge säger

Vilka underbara bilder och vilken tur att du gav dig ut för en sista tur!

Kram

2021-08-29 @ 14:41:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Maria Jonsson säger

Synd att sommaren gick så fort, vill ha mer sommar 😉

Svar: Ja som alltid försvinner sommar, semester/ledighet och helger oroväckande fort, men som tur är så kommer de ju åter!
Therese Bjärstig

2021-08-29 @ 16:55:06
URL: http://sweetmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: