Fusk med framförhållning

 
 
Veckan började med 
sedvanligt morgonsim
och därefter passade jag
på att beställa tårtor.
 
Jag tänker INTE stå och
fixa smörgåstårtor och vanlig
tårta, utan gynnar ortens 
konditori och My Way.
 
Känns som om julen och 
mellandagarna verkligen 
behövs som återhämtning
och då tänker jag inte fixa
saker i onödan som jag 
lika gäran kan "fuska" till
genom att beställa.
 
För förutom julfirande så
vankas nämligen firande av
40-åring här på Sockenvägen
innan året är över!
 
Planen var ett kalas, men
det skjuts på framtiden och
det blir tårta med närmsta
familjen istället.
 



znogge säger

Tycker att det låter som en alldeles utmärkt idé! Jag hade gjort samma sak :D

Ha en bra start på veckan!

2021-12-20 @ 10:29:21
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Men hallå, har det verkligen gått 10 år sedan Ni hade 30 års kalas ”hemma i byn”?

Svar: Japp åren går! ;-P
Therese Bjärstig

2021-12-20 @ 15:56:11
åsa säger

Och tydligen kan jag bara skriva en enda mening innan blogg.se anser jag är klar 😅 Smart med framförhållning 👍 det är förspilld kvinnotid att stå och göra tårta själv när orten har ett bra alternativ 😃
Kram

2021-12-20 @ 15:58:21
Lena i Wales och Spanien säger

Wow, vad gott det ser ut!
Bra att gynna lokala affärer.

2021-12-22 @ 14:37:30
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: